باورهای قندی نادرست

زیان‌های مصرف زیاد قندها تقریبا بر هیچ‌کس پوشیده نیست. با این حال برخی باورهای نادرست هم در مورد قندها وجود دارد. موارد زیر از این جمله هستند:
کد خبر: ۱۲۳۱۴۶۶

بعضی از انواع قندها بهتر از دیگر انواعشان هستند: واقعیت این است همه قندها یک نوع تاثیر بر بدن دارند. شکر قهوه‌ای، شکر سفید، عسل و... همه آنها درنهایت به یک چیز تبدیل می‌شوند؛ گلوکز.
مصرف قندها باعث بیش‌فعالی در کودکان می‌شود: تحقیقات علمی متعدد در طول سال‌ها نشان می‌دهد هیچ‌گونه ارتباط مستقیمی بین مصرف قندها و بیش‌فعالی وجود ندارد.
در مقاله تحقیقاتی که توسط مرکز رشد و توسعه کودکان در مرکزعلوم بهداشتی دانشگاه اوکلاهما منتشر شد، آمده است به نظر نمی‌رسد قند روی رفتارکودکان تأثیر بگذارد.
مصرف زیاد قندها عامل ابتلا به دیابت است: هر دو نوع دیابت براثر ترکیبی از عوامل ژنتیک و محیطی ایجاد می‌شوند و رژیم غذایی قندی به‌طور مستقیم و به‌تنهایی ایجادکننده این بیماری نیست.
در واقع طبق اعلام انستیتو ملی دیابت آمریکا، چربی از عوامل ابتلا به دیابت است، زیرا چربی زیاد مقاومت به انسولین ایجاد می‌کند و می‌تواند عامل غیرمستقیم ابتلا به دیابت باشد.
شیرین‌کننده‌های مصنوعی بهتر از قندها هستند: هرچند شیرین‌کننده‌های مصنوعی کالری کمتری نسبت به قندها دارند، اما احتمال ابتلا به چاقی در مصرف‌کنندگان این نوع قندها دوبرابر است. همچنین براساس تحقیقات انجمن دیابت آمریکا احتمال ابتلا به دیابت در مصرف‌کنندگان شیرین‌کننده‌های مصنوعی 67 درصد بیشتر است.
قند، عامل پوسیدگی دندان است: قندها عامل مستقیم پوسیدگی دندان نیستند. در واقع وقتی شما مواد قندی مصرف می‌کنید باکتری‌های موجود در دهان آن را مصرف و تولید اسیدهایی می‌کنند که عامل پوسیدگی دندان هستند.
پوسیدگی دندان همچنین به‌وسیله غذاها و نوشیدنی‌های اسیدی که مینای دندان را ازبین می‌برند، ایجاد می‌شود.
قندها باید از رژیم غذایی حذف شوند: مسلما مصرف زیاد قند، مشکلاتی برای ما ایجاد می‌کند. اما بدن ما برای زنده ماندن به قندها که زیربنای انرژی مورد نیاز هستند، احتیاج دارد.

مترجم: یاسمین مشرف

سلامت

منبع: insider.com

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها