بحث پوشش بازیگران به‌خصوص خانم‌ها از مواردی است که در همه این سال‌ها طبق چارچوب و قالب مشخصی پیش رفته است، موضوعی که با نگاهی حتی گذرا به آن شما هم متوجه کلیات این فضا می‌شوید.
کد خبر: ۱۲۳۰۵۳۱

در اغلب سریال‌ها اگر قرار نباشد فضای خیلی عجیب و پرزرق و برقی به تصویر کشیده شود، بیشتر شاهد پوشش‌های ساده‌ای هستیم که نه مارک خاصی‌اند و نه طرح چندان غریبی دارند، به همین خاطر وقتی اتفاقی خلاف این جریان رخ می‌دهد، خواه ناخواه بیشتر به چشم می‌آید، مثل چند شب گذشته سریال «مرضیه» در شبکه 2 که یکی از بازیگران آن روسری‌ای را به‌سر داشت که نشان یکی از برندهای معروف و غیرایرانی بود. این موضوع باعث شد تا انواع گمانه‌زنی‌ها از بی‌دقتی گرفته تا تبلیغات و... درباره سریال مطرح شود. مساله‌ای که ماهم در جام‌جم به سراغش رفتیم و مدیر تولید مجموعه صحبت‌های جالبی را مطرح کرد و از خریدهایی گفت که هیچ‌کدامشان بالای 25هزار تومان نیستند.
عباس دقاقی، مدیر تولید سریال «مرضیه»، در این باره به سراغ آمار و ارقام خریدهای سریال رفت و گفت: از آن جایی که ما این اجناس را که برای مجموعه لازم است، می‌خریم، مسؤول مستقیم هزینه‌های خریدن این موارد هم من هستم. طبق فاکتور اگر هزینه‌ها به‌خصوص برای شال و روسری حتی در همین گرانی‌ها بالاتر از 25هزار تومان باشد، آن را به کسی که خریده برمی‌گردانم تا پس بدهد. در واقع اگر به من باشد به هیچ وجه از این پول‌ها نمی‌دهم.در این سریال همه چیز از کفش بگیرید تا مانتو و... را ما تهیه کردیم و در این بین شاید این طرحی که می‌گویید روی روسری وجود داشته باشد، اما اصل چنین مارکی حداقل 300هزار تومان است و طبق فاکتورها و آمار خرید چنین اتفاقی در خریدها رخ نداده است و اصلا ما حاضر به صرف چنین هزینه‌ای نیستیم.
او در ادامه در توضیح جریان روند انتخاب طرح و لباس بازیگران اضافه کرد: همه این موارد به فضای مجموعه و آن سکانس بستگی دارد. در نهایت هم کارگردان طرح، رنگ و مدل را چک می‌کند. در زمان خرید نیز به کسانی که این مسؤولیت را دارند، همیشه سفارش می‌کنیم که قبل از خرید عکس اجناس را برای ما بفرستند و در آخر هم با هماهنگی کارگردان و طراح لباس این خریدها صورت می‌گیرد. دقاقی تأکید کرد: من در اغلب خریدها سراغ اجناس ایرانی می‌روم و شباهت طرح آن روسری که قطعا اصل نیست با برندی که از آن گفته شده، اتفاقی بوده است.
او شائبه تبلیغاتی بودن این حرکت را رد کرد و گفت: در همه این سال‌ها فقط یک بار در یک فیلم سینمایی که ساخته آقای کیمیایی بود، برندی را نمایش دادیم و آن هم از این جهت بود که تولیدکننده آن حامی مالی کار بود، بعد از این قضیه که به سال‌ها قبل برمی‌گردد تا امروز در تلویزیون چنین اقدامی را انجام ندادیم و در باره این سریال هم با قطعیت می‌گویم که چنین موضوعی در کار نبوده است.

فاطمه شهدوست

رسانه

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها