جذابیت‌های اطراف غار دانیال را از دست ندهید

دیگه کجا بریم؟

اگر رفتید غار دانیال می‌توانید یک تنکابن‌گردی هم بکنید دیگر... حیف است همین‌طور بروید و بقیه زیبایی‌ها را ندیده، برگردید. در ادامه به برخی از جاذبه‌های گردشگری این شهر هم اشاره می‌کنیم که اگر دلتان خواست راهی‌شان شوید:
کد خبر: ۱۲۲۹۳۰۴

پارک ملی خشکه‌داران
در ۳۰ کیلومتری محور تنکابن به چالوس، در فاصله بین نشتارود و عباس‌آباد، منطقه‌ای حفاظت شده و بسیار دیدنی قرار دارد که فاصله آن با دریا تنها ۱۲۰متر است. این منطقه حفاظت شده به «پارک ملی خشکه‌داران» شهرت دارد و در آن می‌توان گونه‌های مختلفی از جانوران و گیاهان را مشاهده کرد؛ گیاهانی مانند توسکا از نوع کرک، انار، ممرز، بلوط، خرمندی، لرگ، ازگیل جنگلی و ... و نیز گونه‌هایی از حیوانات وحشی مانند شغال، گرگ، خوک، گربه وحشی و همچنین پرندگانی مانند خاکستری، قره، غاز، مرغابی، اگوت بزرگ و کوچک و دار غاز باکلان، از جمله جاندارانی هستند که این منطقه را به عنوان زیستگاه خود برگزیدند. جالب است بدانید در حاشیه این پارک زیبا می‌توان موزه تاریخ طبیعی را مشاهده کرد که نمونه‌ای جالب از مجموعه تاکسیدرمی حیوانات وحشی در شمال ایران را برای گردشگران و محققان به نمایش گذاشته است.

چشمه آبگرم فلکده
از دیگر جاذبه‌های گردشگری در شهرستان تنکابن استان مازندران، پدیده طبیعی با خاصیت درمانی است که به «چشمه آبگرم فلکده» شهرت یافته است. این جاذبه ارزشمند طبیعی در منطقه‌ای به همین نام و در دل جنگل‌های دوهزار شهرستان تنکابن قرار دارد. نبود گوگرد و خاصیت شرب بودن آبگرم فلکده، از ویژگی‌های مهم آن است که با آب‌تنی در آن می‌توان در درمان برخی از بیماری‌ها مانند دردهای مفصلی، نتیجه مناسبی را شاهد بود. منظره‌ای که آبگرم از آن عبور می‌کند هم بسیار زیبا و تماشایی است که از جنگل سرسبز و باشکوه درختان کاج و سرو، تشکیل شده است.

روستای قلعه‌گردن تنکابن
از دیگر جاذبه‌های محبوب و دوست‌داشتنی شهرستان تنکابن، روستایی است بسیار زیبا با اقلیمی مطبوع، طبیعتی بکر و فوق‌العاده و دیدنی‌های مجذوب‌کننده که قطعا گزینه‌ای مناسب برای مسافرت در ایام مختلف سال به‌ویژه فصل بهار است. زیبایی روستای قلعه‌گردن تنکابن به اندازه‌ای است که لقب بهشت کوچک شمال ایران را از آن خود کرده است؛ منطقه‌ای بکر و مسحورکننده با منظره‌ای بسیار دیدنی و فوق‌العاده که به اعتقاد بسیاری از گردشگران، تمام زیبایی‌های شمال را در خود گنجانده است.

پل چشمه کیله تنکابن
یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری در شهرستان تنکابن، پلی است قدیمی که پروسه ساخت آن در سال ۱۳۰۹ شمسی با طراحی مهندسین کشورهای روسیه و آلمان شروع و تا سال ۱۳۱۱ هجری شمسی به پایان رسید. این سازه به‌عنوان یکی از زیباترین پل‌های تاریخی کشور و نمادی از شهرستان تنکابن شناخته می‌شود. این پل قدیمی، در ۲۵ اسفند ۱۳۷۹ به ثبت ملی رسیده است. اثری که دارای طولی بالغ بر ۱۱۲ متر، عرضی حدود هفت متر و ارتفاعی نزدیک به پنج متر است و امروزه به یکی از جاذبه‌های تاریخی شهرستان تنکابن تبدیل شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها