فلورا سام در بخشی از گفت‌وگویش با ایلنا درباره سریال «مرضیه» بیان کرد:
کد خبر: ۱۲۲۸۷۶۶

اگر عزاداران امام حسین(ع) در مقابل ظلم ساکت هستند، بهتر است به عزاداری نیایند.
به شخصه آدمی نیستم که کسی بتواند موضوعی را به من تزریق کند تا درباره آن کار کنم. قصدم در این سریال این بود که بگویم ما به عنوان انسان‌هایی که در این جامعه هستیم و مسائل از این دست اطراف ما را فرا گرفته، اگر ساکت باشیم، به قهقرا می‌رویم و اگر ساکت نشویم، همان کسی هستیم که به تکیه رفته و برای امام حسین(ع) عزاداری می‌کند.
تفاوت این کار با کارهای دیگری که قبل از این در رابطه با فساد ساخته شد، این بوده که ما در اینجا به هیچ وجه وارد جزئیات پرونده‌ها نمی‌شویم و با آدم‌ها و درونیات آنها کار داریم. یعنی بررسی می‌کنیم که این اتفاقات چه تاثیراتی روی آدم‌ها می‌گذارد.
در حقیقت ما در سریال مرضیه نگاه می‌کنیم که در جامعه‌ای که تعدادی از پیروان امام‌حسین(ع) در ده روز ماه محرم برایش عزاداری می‌کنند، دربرابر مظالمی که در جامعه هست، چه واکنشی باید نشان دهند. بر همین اساس خیلی وارد ریز و جزئیات پرونده‌های اقتصادی نمی‌شویم. البته به نظرم کسی که برای عزاداری وارد تکیه می‌شود، به تحول نیاز نداشته و در واقع تحول پیدا کرده که به تکیه می‌رود. به این ترتیب اگر کسی که پایش را در تکیه می‌گذارد، در برابر ظلمی که می‌بیند ساکت باشد، بهتر است که به عزاداری امام حسین(ع) نیاید.
قبول دارم که کارهای مناسبتی از سختی‌ها بسیاری برخوردار است اما به شخصه با این‌که از کیفیت کار بزنیم؛ موافق نبوده و نیستم. بر همین اساس برای تولید مجموعه مرضیه نیز به هیچ وجه از کیفیت کار کم نگذاشته‌ایم و برای این‌که بهترین اتفاق ایجاد شود، تمام تلاش خود را کردیم.
به شخصه به برنامه‌ریزی تلویزیون معترض هستم چراکه زمان مناسبت‌های مختلف مشخص بوده و می‌توان خیلی زودتر برای آنها دست به کار شد. اما این اتفاق ایجاد نشده و بیشترین فشار به گروه سازنده تحمیل می‌شود که ما به هر حال باید آن را تحمل کنیم تا کار
با کیفیتی را روی آنتن ببریم. به نوعی کیفیت کار آبروی ما بوده و نمی‌توان آن را نادیده گرفت. به این ترتیب با وجود همه فشاری که روی ما بود، تمام تلاش خود را کردیم تا از کیفیت کار کم نکنیم.
سعی کردیم بازیگرانی را انتخاب کنیم که توانایی بازی در شخصیت‌های سریال را داشته باشند که شکر خدا این اتفاق رخ داده است. داریوش ارجمند در نقش دکتر بهزادی و گوهر خیراندیش نقش همسر ایشان بازی کاملا متفاوتی را ارائه دادند. خانم خیراندیش در این سریال به عنوان قهرمانی معرفی می‌شود که حال روی ویلچر نشسته است و داریوش ارجمند پزشکی است که در مناطق محروم به کار می‌پردازد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها