فریبرز عرب‌نیا بعد از مهاجرت از ایران،‌مشغول تحصیل در رشته گرافیک است و به گفته خودش مخارج‌اش را از طریق رانندگی آمبولانس تأمین می‌کند

مختار در کانادا چه می‌کند؟

فریبرز عرب‌نیا، بازیگر نقش «مختار» حالا چند سالی می‌شود که از ایران مهاجرت کرده و شاید هم به همین دلیل است که در سینما و تلوزیون کمرنگ شده است. بازیگر نقش مختار برای بازی کردن در این نقش سختی‌های فراوانی کشیده اما کمتر در مورد این سختی‌ها صحبت کرده است. گوشه‌هایی از زندگی عرب‌نیا در نقش مختار را بخوانید.
کد خبر: ۱۲۲۸۰۸۵

ساخت «مختارنامه» شش سال طول کشید و عرب‌نیا در طول این شش سال هیچ پروژه دیگری را قبول نکرد، این کار به گفته خودش یک «خودکشی حرفه‌‌ای» بود ولی برای بکر نگه‌داشتن شخصیت مختار و ادای دین به نهضت عاشورا لازم بود. او از این نظر این کار را خودکشی می‌داند چون قبل از بازی در این سریال قرار بوده فیلم خودش را بسازد ولی نمی‌خواسته مردم چهره مختار را طور دیگری تصور کنند و مختار این سریال کاملا دست نخورده باقی مانده باشد.
او کتاب قصه‌ای هم در حال چاپ داشته که پروژه مختارنامه شش سال به تعویقش انداخته و تاکنون هم خبری از چاپ این مجموعه داستان نشده است. او در این‌باره گفته، «امروز مطمئنم که مختارنامه ارزش تمام این سختی‌ها و ریسک‌ها را داشته ‌است. خدا را واقعا شکر می‌کنم؛ به این دلیل که به‌راحتی می‌توانست کار خوب از آب درنیاید؛ نه به این دلیل که کارگردان، فیلمنامه و عوامل خوب نبودند، بلکه به این جهت ‌که سیستم فیلمسازی در ایران، سیستم قابل پیش‌بینی نیست. به همین راحتی می‌توانست این کار درنیاید و حال همه خراب شود که شکر خدا این‌طوری نشد.»
جالب است بدانید که در تمام صحنه‌هایی که نیاز به بدلکار بوده خود عرب‌نیا هم حضور داشته و تا جایی که کارگردان اجازه می‌داده و برایش خطرناک نبوده خودش صحنه‌ها را بازی می‌کرده است. عرب‌نیا گفته بدلکار تنها در صحنه‌هایی حضور داشته که صورت مختار مشخص نبوده و تصویر از دور گرفته شده است چرا که اندام بدلکار نقش مختار کمی از درشت‌تر از خود عرب‌نیا بوده و در پلان‌های دور یا صحنه‌هایی که از کنترل بازیگر خارج بوده و درصد خطر بالا بوده از او استفاده شده است. البته خود عرب‌نیا معتقد است حضور این بدلکار کلی از خستگی‌های کار را کم کرده بوده و همین باعث شده بیشتر روی نقش تمرکز کند. بعد از گل کردن این سریال خیلی‌ها از بازیگری عرب‌نیا تعریف و تمجید کردند که انصافا هم همه‌شان به‌جا بوده و هست. خود این بازیگر در مراسم تجلیل از فیلم و بازیگران این سریال گفته «تا سال‌ها از تعریف‌های خوبی که شنیدم حالم خوب است نه به این جهت که دوستانم مرا تأیید کردند بلکه احساس کردم از قبیله عشقم و کاش همه شما جای من بودید.»
اما بعد از مختارنامه ما او را دیگر در قاب تلویزیون ندیدم. عرب‌نیا در یک پست اینستاگرامی دلیل این کمرنگ بودنش را مشغله فراوان در کار و تحصیل و تربیت بیان کرد و این‌که چون پسرش تک والد است و در حال حاضر به سن نوجوانی رسیده سعی می‌کند بیشتر از قبل به امور تربیتی او بپردازد. او بعد از مهاجرت از ایران راننده آمبولانس شده و در رشته گرافیک در حال تحصیل است و می‌خواهد بعد از لیسانس، تا دکترای گرافیک پیش برود.

الهام فیروزبخت
خبرنگار

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها