کدامتان کودک شیرخواره دارید؟ کدامتان شیرخواره شش ماهه دارید؟ اگر شیرخواره شش ماهه دارید و مادر هم هستید، که می‌دانید تشنگی و بی تابی و کبودی اش از گریه یعنی چه؟
کد خبر: ۱۲۲۷۳۰۳

پدر هم باشید، فرقی نمی‌کند... شک ندارم جانتان را می‌دهید تا قطره آبی بیابید و لحظه‌ای گریه و بی قراری دلبندتان را نبینید... شش ماهه کربلا؛ شش ماهه بهشتی سالار جوانان و شهیدان بهشت اما پاسخ بی قراری و جگر سوخته و لب‌های خشکیده‌اش را نه با جرعه‌ای آب که با تیر سه شعبه دریافت کرد؛تیری که او را آرام کرد؛ اما آتش به دل حسین(ع) کشید و شراره به دل رباب؛ آتشی که هنوز در روح تاریخ شعله ور است؛ آتشی که دل‌های شیعیان حسین را چنان به سوز و گداز انداخت که 1400 سال است رخت سیاه عزا برتنشان کرده و آیین‌ها برای همدردی با صاحبان این غم عظیم به پا کرده‌اند؛ آیین‌های سوگواری حضرت علی‌اصغر که معروف‌ترین‌اش را می‌توان در بوشهر مشاهده کرد؛ آنجا که بانوان سیاه پوش بوشهری مختک (گهواره علی‌اصغر) را میان اشک و آه و سینه زنی و نوحه خوانی تکان می‌دهند.
مراسم گهواره بندی و گهواره گردانی یکی از آیین‌های زیبا و تاثیرگذار آذربایجان شرقی هم است. در آذربایجان غربی نیز چنین رسمی وجود دارد و به اعتقاد مردم منطقه دادن نذری به گهواره علی‌اصغر(ع) موجب شفای کودکان بیمار می‌شود. در همدان، کرمانشاه، سمنان و عشایر کهگیلویه و بویراحمد هم آیین‌هایی در این خصوص وجود دارد.
آری امروز هفتم محرم است؛ روزی به نام و یاد حضرت علی‌اصغر(ع)؛ شش ماهه شهید سالار شهیدان کربلا.

فاطمه مرادزاده

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها