معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا درباره کلاهبردارانی که در تماس‌ها و پیامک‌ها از برنده شدن در قرعه کشی خبر می‌دهند، هشدار داد.
کد خبر: ۱۲۲۰۸۹۸
پیامک‌ «برنده شدن در قرعه‌کشی» همچنان قربانی می‌گیرد

به گزارش جام جم آنلاین از ایسنا، سرهنگ رامین پاشایی اظهارکرد: گاهی افرادی که قصد دارند کلاهبرداری‌ های سایبری را از طریق ارسال پیامک و تماس تلفنی انجام دهند، پس از تماس با شهروندان خود را نماینده شرکت همراه اول معرفی و اظهار می‌کنند که شما برنده هزینه سفر به عتبات عالیات شده‌اید.

وی با بیان اینکه افراد مالباخته با این شگرد به پای دستگاه خودپرداز بانک‌ها کشانده می شوند و با راهنمایی پیچیده کلاهبرداران سایبری، اقدام به انجام عملیات بانکی می کنند، گفت: شهروندان نباید در دام فریب کلاهبرداران در تماس‌های تلفنی و پیامکی مبنی بر «برنده شدن در قرعه کشی» بیفتند. در صورتی که شهروندی در چنین مسابقاتی برنده شود ابتدا به سازمان‌ یا موسسه مورد نظر دعوت سپس مبلغ تعیین شده به صورت حضوری به برندگان ارائه می‌شود.

معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا به مردم توصیه کرد که از قبول درخواست تلفنی افراد ناشناس درباره بر انجام هرگونه عملیات بانکی از جمله انتقال وجه، ارائه رمز اول و دوم کارت عابر بانک، تغییر زبان دستگاه خودپرداز به انگلیسی و انجام تراکنش و ... به بهانه برنده شدن در مسابقه‌ها و یا قرعه کشی‌های رادیویی و تلویزیونی خودداری کنند چراکه مالباختگان زیادی با روش‌های مختلف توسط کلاهبرداران فریب خورده‌اند اما حساب همگی آن‌ها از یک راه خالی شده است.

بر اساس گفته‌های معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا، در این خصوص اقدامات فنی و رصدهایی انجام شده و تعداد زیادی از مجرمان این حوزه شناسایی شده‌اند که این افراد با کسب مجوز قضائی دستگیر و برای سیر مراحل قانونی به مراجع قانونی تحویل داده شده‌اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها