میشائیل بالاک معتقد است چلسی از هر نظر شایسته فتح گروه خودش در مسابقه های امسال فوتبال جام قهرمانان باشگاه ها بوده است.
کد خبر: ۱۲۱۷۷۷

اما می گوید این مساله نباید او و یارانش را به این باور برساند که لزوما ابزار فتح این جام را هم در ادامه فصل دارند و می توانند در مراحل باقیمانده جام نیز همین قدر موفق باشند. تیم بالاک در پایان مرحله گروهی این جام نه فقط لفسکی صوفیا را پشت سر گذاشت ، بلکه بارسلونا و وردربرمن را هم به زیر دست خود تنزل داد و در دو بازیش با بارسا شکست نخورد و یکی را برد (با نتیجه صفر یک) و دیگری را به تساوی 2 - 2 کشاند و این نشان می دهد تیم متمول شهر لندن چقدر در کار خود موفق بوده است.
با این حال بالاک که تابستان امسال در ازای 20 میلیون یورو از بایرن مونیخ به استمفوردبریج آمد ، می گوید: از الان نمی توان هیچ حکم قاطعی را درباره آینده این پیکارها داد و مدعی شد که حتما اتفاقی مثبت خواهد افتاد یا مسائل به کجا کشیده خواهد شد. من وقتی در بایر لورکوزن بازی می کردم یک بار (به سال 2002) به بازی فینال جام قهرمانان رسیدیم ، اما آن فینال را یک 2 به رئال مادرید واگذار کردیم و طعم تلخ آن را هنوز حس می کنم ؛ بنابراین امکان دارد همان اتفاق برای ما در چلسی هم بیفتد.
اصولا در حال حاضر پیش بینی این که در ماهها و مراحل بعدی جام چه روی خواهد داد ، نه عقلایی است و نه صحیح و حتی پس از انجام قرعه کشی مرحله حذفی جام نیز این مساله روشن نشده است. چه بسا به حریفان ضعیف تر بخورید و حذف شوید و در نقطه مقابل برابر تیمهای قوی تر قرار گیرید و به پیروزی برسید. این ذات و طبیعت فوتبال است.
این رقابت ها به غایت دشوار است و هر کس بگوید حتما به فینال می رسد، حرف بی پشتوانه ای زده است. شاید در نگاه نخست و یک بررسی اجمالی ما شانس زیادی برای فتح جام داشته باشیم ، اما فقط ما نیستیم که این اوصاف را داریم و تیمهای دیگری هم هستند که قابلیت و توان فتح جام را دارند و در این راه ما تنها نیستیم. حوادث بعدی و آنچه طی مرحله یک هشتم نهایی پیش می آید نیز غیرقابل پیش بینی است.

بازی برگشت در خانه

چلسی چون در گروهش صدرنشین شد ، امتیازش این است که در مرحله یک هشتم نهایی مسابقه برگشت خود را در خانه اش انجام خواهد داد و این کار شانس های صعودش را بیشتر خواهد کرد و اگر هم مسابقه رفت را در خانه واگذار کرده باشد ، این بخت را دارد که در بازی هم جبران مافات کند.
بالاک در این خصوص می گوید: این که ما مسابقه برگشت را در خانه خود داریم ، امتیاز بالایی است ، اما این به تنهایی کافی نیست و در میان تیمهای حاضر در مرحله حذفی جام شمار تیمهایی که می توانند بدرخشند و شرایط صعود را دارند ، کم نیست.
تنها کاری که از دست ما و دیگر مدعیان برمی آید این است که با تمام وجود تلاش کنیم و به پیش برویم و براساس اتفاقاتی که پیش می آید ، تصمیم گیری و اقدام کنیم. این کاری است که هر یک از تیمهای حاضر در لیگ باید آن را انجام بدهند. چلسی در روزهای اخیر بیشتر مشغول رقابت با منچستریونایتد در صحنه لیگ برتر فوتبال انگلیس بوده است و چون جام قهرمانان اروپا زودتر از اواخر بهمن ماه بازگشایی نخواهد شد ، گرم بودن سر مردان خوزه مورینیوی پرتغالی در میدان و صحنه ای دیگر جای تعجب ندارد.
در این میان فرصتی فراهم آمده است تا مورینیو برخی دیگر از نیروهای جوان تر و ذخیره تیمش را بیازماید و از آن جمله بوده اند شون رایت فیلیپس و وین بریج. اولی در پست گوش راست چه در دیدار برگشت با لفسکی در اروپا و چه مسابقه حساس با آرسنال در لیگ برتر انگلیس به میدان گسیل شد و در بازی اول گلزنی هم کرد که این اولین گل او در 52 دیدار رسمی ای بود که وی با پیراهن چلسی تجربه می کرد.

نباید کم بیاورید

وین بریج هم در روزهایی از کارش ابراز رضایت می کند که اشلی کول فراتر از وی در ترکیب ثابت به کار گرفته و به مدافع چپ ثابت چلسی بدل شده و به واقع همان پست و مکانی را در اختیار گرفته که سالها در آرسنال و اردوی تیم ملی انگلیس نیز متعلق به وی بوده است ، با این حال بریج 26 ساله می گوید: باید همیشه خوش روحیه و مصمم و در حال حرکت به سمت جلو باشید و اگر نیمکت نشین هم می شوید ، کم نیاورید و با رقبای داخلی تان بر سر کسب پیراهن ثابت به رقابت برخیزید.
قضیه من و اشلی کول نیز همین است. درباره شانس های باشگاه در جام قهرمانان اروپا هم باید بگویم هیچ چیز به طور صریح و شفاف مشخص نیست و فقط آینده پاسخ پرسشهای ما را خواهد داد. تیم ما مهره های خوبی دارد و فکر می کنم درباره آندری شوچنکو بیش از حد بدگویی شده وگرنه او کسی است که بتازگی بالاتر از اوزه بیو ، دومین گلزن برتر تاریخ پیکارهای باشگاهی اروپا شده است.
رسانه ها و مردم دائم از او انتقاد می کنند ، اما مساله این است که او هم مشکلات خاص خودش را پس از انتقالش از سن سیرو به لندن داشته و ابتدا نتوانسته است درتیم جا بیفتد ، ولی این نباید به آینده هم بسط یابد. او مهاجمی سرد و گرم چشیده و صبور است و فکر می کنم در آینده بهتر از این هم خواهد شد. این جبر زمانه است و به نفع چلسی هم تمام خواهد شد.

منبع : Times
12 دسامبر 2006


newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها