9 پسر نوجوان با عملیات متحرک هوایی (هلی‌برد) بالگرد هلال‌احمر از غرق شدن نجات پیدا کردند

عملیات نجات در جاجرود

9 پسر دانش‌آموز که به علت بالا آمدن آب رودخانه جاجرود در رودخانه گرفتار شده بودند، با امدادهوایی هلال‌احمر از خطر غرق شدن نجات پیدا کردند.
کد خبر: ۱۲۱۷۵۷۹


به گزارش خبرنگار جام‌جم، 40 دانش‌آموز همراه چند مربی از محله‌ای در جنوب‌شرق تهران برای برگزاری یک اردوی تفریحی به کنار سد جاجرود رفته بودند، صبح وارد آب شدند که ناگهان با باز کردن سد لتیان، حجم آب بالا آمد و در منطقه‌ای شبیه جزیره میان رودخانه گرفتار شدند. شدت آب به حدی بود که مربیان نتوانستند برای کمک به آنها وارد آب شوند. به همین خاطر در تماس با نیروهای امدادی درخواست کمک کردند.
خبری هولناک
حدود ساعت 12 دیروز سخنگوی اورژانس کشور از ناپدید شدن ده دانش‌آموز در رودخانه جاجرود خبر داد. نیم‌ساعت بعد هم رئیس اورژانس تهران اعلام کرد: این دانش‌آموزان پس از باز شدن سد لتیان مفقود شده و احتمال غرق‌شدن آنها می‌رود. پس از اطلاع‌رسانی اورژانس، خانواده دانش‌آموزانی که در اردو بودند، هراسان راهی محل حادثه شدند. حدود ساعت یک با اطلاع‌رسانی هلال‌احمر مشخص شد این حادثه ختم به خیر شده و هیچ دانش‌آموزی ناپدید نشده است.
امدادرسانی با بالگرد
رئیس هلال‌احمر استان تهران در تشریح این حادثه به خبرنگار جام‌جم گفت: حدود ساعت 11 و 30 دقیقه یکشنبه حادثه گرفتار شدن 9 دانش‌آموز در رودخانه جاجرود به ما گزارش شد. براساس اطلاعاتی که به دست آورده بودیم، حدود 40 دانش‌آموز ساکن مشیریه در قالب اردویی فرهنگی - تفریحی به آن منطقه اعزام شده بودند.
شاهین فتحی ادامه داد: 9 نفر از آنها به دلیل این‌که آب سد لتیان باز شده بود، وسط آب در منطقه‌ای جزیره‌مانند گرفتار شده بودند و هر لحظه آب بالا می‌آمده است. بلافاصله تیم‌های واکنش سریع هلال‌احمر همراه یک فروند بالگرد راهی محل شدند.
وی افزود: عملیات از سوی امدادگران آغاز و با کمک بالگرد 9 پسر نوجوان به محلی امن منتقل شدندو ساعت یک و 25 دقیقه با انتقال آخرین دانش‌آموز عملیات به پایان رسید.
فتحی درباره علت این ماجرا نیز گفت: آنطور که به ما اعلام شده، دانش‌آموزان وارد آب شده بودند که سطح آن بالا آمده و در آن منطقه گرفتار شده بودند.
قایق باد خالی کرد
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای تهران هم درباره علت این حادثه گفت: این دانش‌آموزان در سد لتیان گم نشده بودند، بلکه دانش‌آموزان مستقر در اردوگاهی بوده و در جزیره‌ای محصور شده بودند.
حسن رضوی ادامه داد: این دانش‌آموزان سوار بر یک قایق بادی بودند که قایق سوراخ و باعث شده دانش‌آموزان در جزیره‌ای وسط دریاچه محصور شوند.
همه دانش‌آموزان در سلامت هستند و هلال‌احمر هم در همان‌جا مستقر است و بالگرد برای نجات دانش‌آموزان اعزام شده است.

حادثه چطور رخ داد
یکی از دانش آموزان پس از نجات از میان آب درباره جزئیات حادثه به جام جم گفت: صبح حدودساعت 9 وارد آب شدیم و با دوستانم مشغول بازی بودیم. آب تا زیر زانوهایمان بود و بعد از چند دقیقه فقط ما 9 نفر ماندیم و بقیه از آب خارج شدند. مشغول آب بازی بودیم و نفهمیدیم چطور آب بالا آمد و گرفتار شدیم. در میان آب مانده بودیم و هر لحظه عمق آن بیشتر می شد. وحشت کرده بودیم و از مربیان کمک خواستیم. در ابتدا آتش نشانان آمدند و سیم بکسل وصل کردند اما به خاطر عمق آب نتوانستند ما را نجات دهند. بعد از حدود سه ساعت، بالگرد هلال احمر آمد و ما سوار شدیم و به کنار رودخانه آمدیم.

محمد غمخوار

حوادث

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها