تابستان است و فصل میوه‌های رنگارنگ وبهترین فرصت برای تهیه آذوقه فصل سرد سال. پس تا وقت دارید و میوه‌های این ایام تمام نشده دست به کار شوید و مرباهای متفاوت و خوشمزه‌ای را تهیه کرده و از خوردن آنها لذت ببرید. دراین شماره از چاردیواری به آموزش سه نوع مربا تقریبا متفاوت پرداخته ایم که امیدواریم مورد توجه‌تان قرار گیرد. همچنین برای شماره‌های آینده صفحه آشپزی اگر پیشنهادی با هدف ارتقای محتوای مورد نظرتان دارید، با ما درمیان بگذارید.
کد خبر: ۱۲۱۴۶۴۹

مربای گل‌محمدی

مواد لازم:
گل‌محمدی: نیم کیلو / شکر: نیم کیلو / جوهر لیمو: یک قاشق مرباخوری / آب: نصف لیوان
ابتدا گلبرگ‌ها را از ساقه جدا کرده و قسمت‌های سفید آن را با قیچی جدا می‌کنیم. سپس گلبرگ‌ها را در کاسه بزرگی ریخته و جوهر لیمو را درآب جوش خوب حل کرده و به آن اضافه می‌کنیم.
شکر را در قابلمه‌ای ریخته و با آب حل کرده و گل‌ها را به آن اضافه کرده و روی حرارت کم می‌گذاریم تا کم کم جوشیده و غلیظ شود.
غلظت مربا باید به اندازه‌ای باشد که شهد آن موقع چکیدن کشدار باشد. وقتی مربا به قوام رسید، شعله را خاموش کرده و قابلمه را کنار می‌گذاریم و بعد از خنک شدن آن را در ظرف‌های شیشه‌ای خشک ریخته و در یخچال می‌گذاریم.

مربای توت سفید

مواد لازم:
توت سفید: یک کیلو / شکر: نیم کیلو / دانه هل: 10عدد / زعفران دم‌کرده: یک قاشق غذاخوری / آب: 2 تا3 لیوان / آبلیمو: 2 قاشق غذاخوری
توت‌های درشت و سفت را شسته و بعد از این که آب اضافه‌اش رفت آن را در قابلمه‌ای مناسب که ترجیحا رویی باشد، می‌ریزیم. سپس شکر و آب را اضافه کرده و قابلمه را روی حرارت کم می‌گذاریم. هنگام پخت مربا باید در قابلمه را بگذاریم.
حدود نیم ساعت بعد دانه‌های هل و زعفران دم‌کرده را اضافه می‌کنیم و دوباره در قابلمه را می‌گذاریم.
وقتی مربا به قوام رسید و غلیظ شد آبلیمو را اضافه کرده و بعد از چند جوش شعله را خاموش می‌کنیم و قابلمه را کنار می‌گذاریم تا خنک شود. سپس مربا را در ظرف‌های شیشه‌ای و خشک ریخته و در یخچال می‌گذاریم.

مربای انگور یاقوتی

مواد لازم:
انگور یاقوتی: نیم کیلو / شکر: نیم کیلو / آب: 3 لیوان / آبلیمو: 3 قاشق غذاخوری / وانیل: یک قاشق چایخوری
دانه‌های انگور را از شاخه جدا کرده و می‌شوییم و کنار می‌گذاریم تا آب اضافه‌اش گرفته شود.
شکر و آب را در قابلمه‌ای ریخته و روی حرارت می‌گذاریم و مدام هم می‌زنیم تا کامل حل شود. سپس دانه‌های انگور را به شهد اضافه کرده و تا زمان جوش آمدن هم می‌زنیم. بعد از جوش آمدن حرارت را کم می‌کنیم تا مربا غلیظ شده و
به قوام برسد.
در آخرین مرحله هم آبلیمو و وانیل را اضافه کرده و بعد از چند دقیقه قابلمه را از روی حرارت برمی‌داریم تا خنک شود. سپس مربا را در ظرف‌های شیشه‌ای و خشک ریخته و در یخچال می‌گذاریم.

مژده مظهری

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها