یادداشت اول

«جواهرده‌»ها را دریابیم

شیراز، یزد، رامسر، تبریز، تهران، مشهد و... از جمله مقاصد گردشگری جذابی هستند که بنا به دلایل مختلف در فصل‌های مختلف مسافران زیادی پیدا می‌کنند.
کد خبر: ۱۲۱۴۱۰۸

بعضی‌هایشان به لحاظ تاریخی، بعضی دیگر به لحاظ آب و هوایی مردم را به خود جذب می‌کنند و در کنار شهرهایی مانند مشهد که به خاطر وجود بقعه متبرک حضرت امام رضا(ع) بیشترین مسافر را به خود جذب می‌کنند. مزیت‌های این شهرها آن‌قدر زیاد است که هر چه بگوییم کم گفتیم. کما اینکه خود ما هم بارها در ضمیمه چمدان به آن‌ها پرداختیم. با همه این احوال در این شماره از چمدان به جای معرفی یک مقصد از این شهرها یا سایر شهرهای ایران به سراغ یک‌روستا رفتیم. روستایی در یکی از شهرهای شمالی که حسابی معروف شده و از زیر سایه شهرهای اطرافش در آمده است. «جواهر ده» روستایی در اطراف شهر رامسر است که خود این منطقه را به عنوان نگین مناطق شمالی شناخته می‌شود اما با این حال خودش به عنوان یک منطقه گردشگری جذاب شناخته می‌شود.

فارغ از سوژه این شماره و معرفی «جواهر ده» به عنوان یک منطقه گردشگری خاص، باید به این نکته اشاره کرد که ایران علاوه‌ بر کلانشهرهای فوق‌العاده‌اش برای سفر، روستاهای بسیار خاصی هم دارد. البته روستاهایی مثل جواهر ده، ابیانه، ماسوله و... به طور خاص از شهرت بسیاری برخوردار هستند اما هنوز روستاهای بسیار زیادی در سراسر کشور وجود دارند که به عنوان مقصدی برای سفر شناخته نمی‌شوند. خیلی از این روستاها به لحاظ آب و هوایی و حتی معماری و تاریخچه کم از روستاهایی مانند ابیانه یا ماسوله ندارند اما به‌خاطر عدم تبلیغات رسانه‌ای ناشناخته هستند. به همین دلیل تصمیم گرفتیم از این به بعد در کنار سایر صفحات به طور خاص به معرفی روستاهای جذاب و کمتر شناخته شده بپردازیم تا علاوه بر کمک به رونق این روستاها، پیشنهادهای بکری برای مسافران داشته باشیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها