برد کلمبیا در اولین بازی رسمی کی‌روش

پیروزی نظم و تاکتیک بر شلختگی

بعد از جام جهانی 2018 روسیه، سرنوشتی مشابه برای دو تیم ملی آرژانتین و کلمبیا رقم خورد. خوزه سن پائولی از هدایت آلبی سلسته کنار گذاشته شد و بعد از چند ماه لیونل اسکالونی به عنوان مربی موقت معرفی شد که البته بعد از چند ماه سمت او رسمی شد.
کد خبر: ۱۲۱۲۱۰۸

خوزه پکرمن آرژانتینی هم از جمع کلمبیا جدا و بعد از چند ماه گمانه‌زنی و شایعه، کارلوس کی‌روش به‌عنوان سرمربی جدید این تیم معرفی شد. با توجه به این‌که اولین بازی‌شان در کوپا آمه‌ریکا رو در روی هم بود، خیلی‌ها منتظر بودند ببینند این دو مربی در عرض چند ماه چه تاثیری روی تیم‌های خود می‌گذارند. بازی بامداد روز یکشنبه جواب خیلی از سوال‌ها را داد.
کلمبیا با هدایت کی‌روش در همین بازی اول، نظم تاکتیکی را از خود نشان داد که مدت‌ها در این تیم به چشم نمی‌خورد. نزدیک شدن خطوط به یکدیگر و پرس شدید حریف، دقیقا چیزی بود که در زمان حضور کی‌روش در تیم ملی ایران به وضوح دیده می‌شد. بازی اول کلمبیا هم نشان داد که این مربی پرتغالی به این فلسفه همچنان پایبند است و توانست اولین موفقیتش را در کلمبیا ثبت کند. پیروزی 2 بر صفر کلمبیا مقابل آرژانتین هم نشان داد کلمبیا با کی‌روش در کپا آمه‌ریکای امسال حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و هم این‌که آرژانتین برای تبدیل شدن به یک مدعی، راه دشواری را پیش روی خود می‌بیند.
ثبت این نتیجه موجب شد رسانه‌های جهان عملکرد کی‌روش را در کلمبیا تحسین کنند. در همین رابطه، سایت ESPN به نتایج سابق کی روش برابر آرژانتین پرداخت و او را جلاد آلبی سلسته عنوان کرد. در این مطلب آمده است: او در سال ۱۹۹۱ مربی زیر ۲۰ سال پرتغال بود و آرژانتین را با سه گل شکست داد تا آلبی سلسته از جام جهانی حذف شود. در نهایت پرتغال فاتح این جام شد. کی‌روش زمانی که هدایت تیم ملی ایران را در جام جهانی ۲۰۱۴ بر عهده داشت برابر آرژانتین بدشانس بود. ایرانی‌ها تا دقیقه ۹۱ برابر آلبی سلسته ایستادگی کردند تا این‌که لیونل مسی گل پیروزی را برای شاگردان سابیا به ثمر رساند. پس از آن بعد از ظهر بلوهوریزونته، کی‌روش در یکی دیگر از شهرهای برزیل توانست آن شکست را به نحوی جبران کند.
سایت کلمبیایی ال اسپکتادور هم از کی‌روش تعریف کرد و نوشت: اهمیتی نداشت که تیم حریف، آرژانتین با مسی باشد و در مقابل این تیم بازی تهاجمی را به نمایش گذاشت. کی‌روش به بهترین شکل ممکن دوران خود را شروع کرد. نشریه شیلیایی لاناسیون نیز در مورد این بازی نوشت: کلمبیا یک ضربه محکم به آلبی سلسته زد و در بازی مهم گروه B پیروز شد. در جذاب‌ترین بازی هفته اول، تیم کی‌روش نشان داد نامزد قهرمانی بوده و آرژانتین به مسی وابسته است.
این نتیجه موجب شد تا دو رکورد شکسته شود. کلمبیایی‌ها در شرایطی مقابل آرژانتین به پیروزی رسیدند که از 20 نوامبر 2007 تاکنون مقابل آلبی سلسته پیروز نشده بودند و پس از 12 سال مقابل مسی و یارانش پیروز شدند. همچنین آرژانتین پس از ۴۰ سال در اولین بازی کوپا مغلوب شد. این اتفاق در سال ۱۹۷۹ در دیدار برابر بولیوی رخ داد که بازی را 2 بر یک باخت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها