عباس نعمتی، مشاور پروژه و سرپرست نویسندگان سریال «از یادها رفته» در گفت‌وگو با مهر ضمن اشاره به دشواری‌های ساخت مجموعه‌های تاریخی درباره هزینه‌های تولید این سریال پاسخ داد.
کد خبر: ۱۲۱۰۷۶۵



تلویزیون در حال حاضر تنها دو سریال الف‌ویژه دارد؛ موسی (ع) و سلمان فارسی ... سریال‌های معمولی تلویزیون امروز با دقیقه‌ای حدود پنج میلیون تومان برآورد می‌شود که دو سریال رقیب ما در ماه رمضان همین امسال هم با همین رقم تولید شدند.
از یادها رفته اما برآوردش دقیقه‌ای ۹ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان بوده است. با برآورد دقیقه‌ای پنج میلیون تومان کلید خورد و حالا به 800/9 رسیده است. 14 ماه فیلمبرداری.با گوهرشاد 15 ماه. سه سال کار. ۲۵ قسمت تولید.
آن زمان که دقیقه‌ای ۳۰ میلیون تومان خرج «معمای شاه» شد، سریال معمولی با دقیقه‌ای دو میلیون تومان مصوب می‌شد، امروز هزینه سریال معمولی به پنج میلیون رسیده، اما برای سریال تاریخی از این جنس به 9 میلیون و 800 هزار تومان کاهش پیدا کرده است. من افتخار می‌کنم مشاور تولید پروژه‌ای بوده‌ام که شما به‌عنوان مخاطب حرفه‌ای احساس کرده‌اید یک سریال الف‌ویژه است. در حالی که اصلا چنین بودجه‌ای نداشته است.
از یادها رفته از نظر کیفیت تولید حتما الف‌ویژه است، اما از نظر بودجه این طور نبود. به طور قطع می‌گویم از نظر تعداد لایه‌های حضور سیاهی ‌لشکر در مقابل دوربین، مطلقا هیچ یک از سریال‌های تاریخی ما تا امروز مشابه از یادها رفته نبوده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها