جا کم است و حرف زیاد. مستقیم برویم سراغ اصل مطلب که صادق علیزاده دبیر محترم فرهنگ و هنر در همین صفحه از عکس روی جلد تازه‌ترین شماره هفته‌نامه صدا رمزگشایی کرده است، چه رمزگشایی‌ای! تصویری که بمب‌افکن‌های آمریکایی را همراه ناوهای جنگی نشان می‌دهد که انگار در حال لشکرکشی به سمت ایرانند.
کد خبر: ۱۲۰۵۸۱۳

گرانی وحشتناک کاغذ و قاچاق کتاب و شرایط سرانه مطالعه ایرانی‌ها و پیکر کم جان نشرها به شکلی است که شاید کسی باور نکند در همین شرایط هم اتفاقی به نام «احتکار کتاب» رخ بدهد، البته که رخ داده و صابر محمدی هم پیگیر موضوع شده که ماجرا چیست. قصه اینجاست که کتاب تازه استاد شفیعی کدکنی انگار در نمایشگاه کتاب خوب فروخته است، آن‌طور که در بعضی منابع اشاره شده است نزدیک به 400 میلیون فروش داشته که خب اتفاق خیلی مثبت و خوبی است، اما ماجرا اینجاست که تا مدتها فروش این کتاب در انحصار یک نشر باقی ماند. همین موضوع شده سوژه اصلی صابر محمدی در صفحه 11 امروز که پر واضح است برای اهالی هنر خواندنی است.
سعید سهیلی، کارگردان باهوشی است و می‌داند چطور فیلمی با موضوع داغ روز بسازد. روزهایی که موضوع گشت ارشاد حتی به وعده‌های انتخاباتی نامزدهای ریاست‌جمهوری هم راه پیدا کرده بود. او دو فیلم روانه سینماها کرد که اگر هیچ نداشت فروش خوبی را نصیب پیکر کم جان سینمادارها کرد. ژن خوک هم تقریبا با همین دست فرمان تولید شده، این روزها هم همچنان موضوع آقازاده‌ها در گیر و دار و بند گرایشات سیاسی نمانده و چپ و راست و معتدل به این موضوع واکنش نشان داده‌اند. سعید سهیلی هم بر همین پایه فیلمی ساخته که اتفاقا تماشاگران هم از آن استقبال کرده‌اند. در صفحه سینمای ایران هم مجموعه مطالبی را می‌توانید در رابطه با این فیلم بخوانید.
ترین‌ها همیشه جزو جذاب‌ترین اخبار هر حوزه در روزنامه‌نگاری است. کیکاووس زیاری در صفحه سینمای جهان هم مستقیم رفته است سراغ پردرآمدهای هالیوود. البته تفاوت مهم این بازیگران با مشابه‌های وطنی در این است که بازیگران هالیوودی هیچ ابایی از اعلام رقم دستمزدهایشان ندارند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها