مشاور خانواده در گفت‌وگو با جام‌جم آنلاین تشریح می‎کند:

تاثیر ترانه‌های حاوی کلمات جنسی روی بلوغ زودرس در کودکان

یک مشاور خانواده با اشاره به انتشار همخوانی یک کلیپ با محتوای نا مناسب توسط دانش آموزان برخی مدارس گفت: تاثیر کلمات جنسی روی بروز بلوغ زودرس یک حقیقت فکری است و ابدا به نگاه ایدئولوژیک یا مذهبی و ملی مربوط نمی‌شود.
کد خبر: ۱۲۰۵۶۸۲
تاثیر ترانه‌های حاوی کلمات جنسی روی بلوغ زودرس در کودکان

طیبه حاج محمد یزدی، مشاور خانواده در گفت‎وگو با جام جم آنلاین پیرامون مسئله شنیدن کلمات جنسی در سنین کودکی و تاثیر احتمالی آن روی بروز بلوغ زودرس گفت: موضوع تاثیرگذاری الفاظ و کلمات جنسی که کودک می‌شنود روی پایین آمدن سن بلوغ او مسئله‌ای غیر قابل انکار است. این موضوع یک حقیقت فکری و روانی است و ابدا به نگاه ایدئولوژیک یا مذهبی و ملی مربوط نمی‌شود.

او ادامه داد: در اصل خلقت بشر این مسئله تاثیرگذاری و حس هوشیاری به دنبال شنیدن چنین کلماتی وجود دارد، طبیعتا کودک در پی شنیدن این الفاظ برای فهمدین معنای آن کنجکاوی می‎کند و این امری عادی است که در طبیعت بشر وجود دارد.

یزدی توضیح داد: از طرفی هم انسان دارای نیازهایی است که باید در زمان خودش به آن پاسخ داده شود، بنابراین لازم است که در مورد بلوغ جنسی که روزی با آن مواجه خواهد شد آشنایی داشته باشد اما این دال بر آن نیست که ما با تحریک کردن کودک او را با این مسائل و موضوعات آشنا بکنیم، برخی روش‎ها کودک را به سمت تجربه کردن آن مورد تحریک می‌کند.

این مشاور خانواده همچنین تصریح کرد: اینکه بخواهند مسائل جنسی را در قالب ترانه، شعر یا بازی‎های مختلف و به صورت عریان‌کلامی مطرحش بکنند، کودک احتمالا به جای آشنا شدن و آماده شدن ذهنش برای موقعیت اصلی مواجهه با موضوع، دچار کنجکاوی شده و همین هم برایش دردسرهایی ایجاد می‎کند. ایجاد حس کنجکاوی در این مسائل و حتی زیبا جلوه دادن برخی رفتارهایی که مناسب سنش نیست برای او جذابیت کاذب ایجاد کرده و ممکن است بخواهد آن را تجربه کند.

او اضافه کرد: پیرو استفاده از همین روش‌های غلط هم هست که سن بلوغ در حال حاضر به شدت آمده پایین و این قطعا برای جامعه و آینده کشور ما مخاطراتی را خواهد داشت. من مراجعانی داشتم که در سن 7 سالگی به بلوغ جنسی رسیده بودند و این موضوع آن‌ها را به رفتارهای پرخطری وادار کرده بود.

یزدی در تشریح مشکلات بلوغ جنسی زودرس توضیح داد: بلوغ جنسی زودرس جدای از آنکه احتمال بروز رفتارهای پرخطر و مشکل ساز را افزایش می‌دهد، آسیب مهم دیگری هم دارد که آن غفلت فرد از زندگی طبیعی، پیشرفت و داشتن آینده‌ای سلامت است. وقتی این پدیده برای فرد ایجاد می‌شود، یکی از ساده‎ترین مشکلاتی که ایجاد می‎کند استمناء است و این پدیده در بزرگسالی می‎تواند مشکلات بسیار زیادی برای فرد ایجاد بکند.

او در پایان گفت: مراجعانی داریم در رنج سنی 16 تا 18 سال که از سنین بسیار پایین به دلیل عدم مراقبت خانواده دچار بلوغ جنسی شده‌اند و همین امر هم موجب شده که با روابط ناسالم نیاز خودشان را برطرف کنند و در نتیجه حالا در آستانه جوانی به دلیل تجربه‌های متعدد و ناسالمی که داشته‌اند دچار سرخوردگی و یأس می‌شوند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها