پیشنهادهای جام‌جم از میان فیلم‌های آخر هفته رسانه ملی

طوفان شن در تلویزیون

رسانه ملی این بار هم برای آخر هفته مخاطبان خود فیلم‌های سینمایی، تلویزیونی و انیمیشنی مختلفی تدارک دیده که قرار است امروز و فردا از شبکه‌های مختلف سیما روی آنتن برود. فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی و انیمیشن طوفان شن، پادشاه دزدان، دوستان عجیب، سگ را بجنبان، بازگشت به خانه، عملیات نجات عروسک، دریادلان، سه شمشیرزن 1، امنیت، روزهای زندگی، بازی سیاست، کارآگاه کونان، پال هیزم‌شکن و بیب، تمام پول دنیا، ژرمان سیکا، یاردا، داستان سامرا، هواپیماها 2، دایناسوری از اقیانوس‌ها، راکت، منطقه سبز، کفش‌های میرزانوروز، کلاه‌قرمزی و سروناز، پازل، کلبه هورنر، وزیر کاتوه، افتخار تامی موریسون، زن‌ها فرشته‌اند، دبلیو، ماجراجویان جزیره، خداحافظی طولانی، بن ویل، یورش، هتل هونوجی، مهریه بی‌بی و صندوقچه میداس امروز و فردا از شبکه‌های سیما روی آنتن می‌رود. ما از میان این فیلم‌ها پیشنهادهایی برای شما داریم.
کد خبر: ۱۲۰۲۷۱۶

طوفان شن
امشب ساعت 23 و 30 دقیقه، شبکه 1

فیلم سینمایی «طوفان شن» به کارگردانی جواد شمقدری، امشب ساعت 23 و 30 دقیقه از شبکه یک سیما پخش می‌شود.
خلاصه داستان: پس از تسخیر لانه جاسوسی آمریکا، مقامات آمریکایی تصمیم می‌گیرند علیه ایران اسلامی و انقلاب نوپای آن دست به تجاوز نظامی بزنند. یک مأمور مخفی پنتاگون راهی ایران می‌شود تا مقدمات این تجاوز را مهیا کند. حمله نظامی آغاز می‌شود، اما طوفان شن صحرای طبس حوادث دیگری را رقم می‌زند که...
چرا این فیلم را ببینیم؟ عملیات طبس که در ارتش آمریکا «عملیات پنجه عقاب» نام گرفته بود، یک عملیات نظامی طراحی شده توسط نیروی دلتا برای آزادسازی آمریکایی‌های گروگان گرفته شده توسط دانشجویان پیرو خط امام (ره) در تهران و نخستین تجربه عملیاتی نیروی دلتا بود.
برای انجام این عملیات در تاریخ 5 اردیبهشت 1359، شش هواپیما و هشت بالگرد آمریکایی برای آزادی ۵۳ گروگان در تهران وارد فضای پروازی شدند. هنگام اجرای عملیات با ورود به حریم هوایی ایران، یکی از بالگردها در ۱۲۰ کیلومتری راور استان کرمان دچار نقص فنی شده و به اجبار فرود می‌آید و سرنشینان آن به بالگردی دیگر منتقل می‌شوند و همان بالگرد نیز دچار نقص فنی شده و به ناچار به ناو هواپیما‌بر بازمی‌گردد. شش هواپیما و شش بالگرد دیگر خود را به طبس رسانده و در منطقه‌ای دورافتاده فرود می‌آیند.
حین سوختگیری، یکی دیگر از بالگردها دچار نقص فنی شده و در مجموع در حالی‌که هنوز عملیات آغاز نشده، سه فروند بالگرد از دست رفته بود؛ پس از تماس با مرکز عملیات، کارتر رئیس‌جمهور آمریکا دستور بازگشت نیروها را می‌دهد.
در هنگام برخاستن هواپیماها و بالگردها طوفان شن آغاز شده و یک هواپیمای سی۱۳۰ و یک بالگرد سی‌اچ-53 به هم خورده و هر دو آتش می‌گیرند که در این حادثه هشت نفر از نیروهای آمریکایی در آتش سوخته و چهار بالگرد هم روی زمین باقی گذاشته می‌شوند. نیروها با پنج هواپیما خود را به ناو هواپیمابر می‌رسانند و به این‌ترتیب عملیات به طور کامل شکست می‌خورد. فیلم سینمایی طوفان شن به داستان این واقعه تاریخی می‌پردازد.
سال ساخت: 1375
بازیگران: احمــــــــد نجفـــــــــی، فیـــــــــــروز بهجت‌محمدی، حسین انصاری، مهشید افشارزاده، مهناز افضلی، بهمن دان، هوشنگ منصور خاکی.


سگ را بجنبان
امشب ساعت 23 و 30 دقیقه، شبکه 2

فیلم سینمایی «سگ را بجنبان» به کارگردانی بری لوینسون، امشب ساعت 23 و30 دقیقه از شبکه دوی سیما پخش می‌شود.
خلاصه داستان: این فیلم سینمایی در خصوص پوشش خبری و فیلمی است که علیه یکی از نامزدهای ریاست جمهوری به راه انداخته می‌شود.
چند روزی به شروع انتخابات یک دکتر باقی مانده است و یکی از تهیه‌کنندگان هالیوود، جنگی ساختگی برای پوشش رسوایی یکی از نامزدهای ریاست جمهوری به راه می‌اندازد که در این میان اتفاقات خاصی می‌افتد و در نهایت...
چرا این فیلم را ببینیم؟ فیلم سینمایی سگ را بجنبان که بر اساس کتاب «قهرمان آمریکایی» نوشته لری بینهارت توسط هیلاری هنکین و دیوید ممت به نگارش درآمده، یک کمدی سیاه سیاسی است که با توجه به شناخته شده بودن فیلمنامه‌نویسان آن، ظرایف متعددی در قصه‌اش گنجانده است. این فیلم همچنین از تجربیات خوب همکاری مشترک میان هافمن و دنیرو، هر دو بازیگری که برنده اسکار بهترین بازیگری شده‌اند هم هست و تعامل میان این دو نفر جلوی دوربین دیدنی است.
سال ساخت: 1997
بازیگران: داستین هافمن، رابرت دنیرو، جورج گینز، مارک تافلر


عملیات نجات عروسک
فردا ساعت 17، شبکه 2

فیلم سینمایی «عملیات نجات عروسک» به کارگردانی جولین ارو و فیلیپ مکلن، فردا ساعت 17 از شبکه دوی سیما پخش خواهد شد.
خلاصه داستان: این فیلم سینمایی در مورد توسانت، مرد جوانی است که در قسمت چرخ‌دستی‌های یک فرودگاه مشغول به کار است. توسانت روزی به همراه دوستش الکس، یک اطلاعیه مبنی بر گم شدن عروسکی پارچه‌ای می‌بینند که صاحبش در ازای یافتن آن، حاضر به پرداخت مژدگانی است. توسانت در ابتدا سعی می‌کند با خرید یک عروسک و جا زدن آن به جای عروسک اصلی، مژدگانی را دریافت کند؛ اما میشل، که مردی خانواده‌دار بوده و عروسک متعلق به دختر خردسالش است، متوجه می‌شود و هیچ پولی به توسانت نمی‌دهد. توسانت که حاضر به دست کشیدن از مژدگانی نیست، از میشل می‌خواهد با او برای یافتن عروسک همراه شود. جست‌وجوی توسانت و میشل برای یافتن عروسک، سر از مکان‌های مختلفی درآورده و آنها را با مخاطرات جدی و در عین حال طنزآمیزی مواجه می‌سازد که...
سال ساخت: 2018
بازیگران: کد مراد، مالیک بِن تالها و رومین لانکری


دریادلان
امروز ساعت 10، شبکه 3

فیلم تلویزیونی «دریادلان» به کارگردانی سامان سالور، امروز ساعت 10 از شبکه سه سیما پخش می‌شود.
خلاصه داستان: غزل فاطمی به همراه همسرش که تهیه‌کننده و کارگردان است، سعی دارند تا پدر غزل، سید رسول فاطمی که از فرمانده‌های خط‌شکن غواص در دوران جنگ بوده است را راضی کنند تا در برنامه تلویزیونی آنها شرکت کند؛ اما وی نمی‌پذیرد. تا این‌که مردی به نام منصور ملکوتی با آنها تماس می‌گیرد و با اعلام این‌که در دوران جنگ از افراد گروه غواصی پدرش بوده و جانش را به او مدیون است، درخواست ملاقات با او را می‌کند. غزل و همسرش تصمیم می‌گیرند تا از این ملاقات مستندی تهیه کنند. رسول که در دوران جنگ با دادن ماسک خود به منصور شیمیایی شده و به آب حساسیت دارد و بدنش زخم می‌شود، با دیدن منصور یاد گذشته‌ها می‌افتد تا این‌که بعد از مدتی منصور متوجه می‌شود رسول تا دو ماه دیگر زنده نیست...
چرا این فیلم را ببینیم؟ در سال ۱۳۹۴، بعد از گذشت ۳۰ سال از عملیات کربلای ۴، کمیته جست و جوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح ایران اعلام کرد که اجساد ۱۷۵ غواص ایرانی را که در طول انجام این عملیات با دستان بسته به شهادت رسیده‌اند، در منطقه ابوفلوس عراق کشف کرده‌است. فرمانده این ستاد همچنین اعلام کرد که برخی از اجساد کشف شده دارای هیچ جراحتی نبوده و نیروهای بعثی آنها را زنده به گور کرده‌اند. این خبر واکنش‌های زیادی به دنبال داشته و موجب تاسف و تاثیر بسیاری از هموطنان شد. سامان سالور اولین کارگردانی بود که این موضوع را بهانه قرار داده و در فیلم تلویزیونی‌اش به بخش‌هایی از این ماجرا پرداخت.
سال ساخت: 1394
بازیگران: پرویز فلاحی‌پور، سمیرا حسن‌پور، محمد مختاری و مهدی صباغی


بازی سیاست
امروز ساعت 20 و 30 دقیقه، شبکه 4

فیلم سینمایی «بازی سیاست» به کارگردانی دوگ آیمن، امروز ساعت 20 و30 دقیقه از شبکه چهار سیما روی آنتن می‌رود.
خلاصه داستان: یک زن که جاسوس سازمان سیا است، مامور می‌شود از طریق همسر خود به اطلاعاتی راجع به خریدهای تسلیحاتی عراق در مورد برنامه اتمی این کشور دست پیدا کند. این زن متوجه ناتوانی عراق در ساخت سلاح هسته‌ای و شیمیایی می‌شود و نتایج تحقیق خود را به اطلاع دولت می‌رساند. اما دولت بوش در اقدامی تعجب‌برانگیز به عراق حمله می‌کند. همسر زن برای رسوا کردن دولت، اطلاعات خود را در روزنامه‌ها منتشر می‌کند، اما دولت با تهدید آن دو، زن را از کار خود برکنار و هویت او را به عنوان یک جاسوس در رسانه‌ها منتشر می‌کند. همسر زن سعی در برپایی دادگاهی دارد که در آن حقانیت خود و همسرش را به اثبات برساند که دست آخر موفق به این امر می‌شود و ...
سال ساخت: 2010
بازیگران: شان پن، نائومی واتس، تای بورل، سام شپارد، بروس مک‌گیل و جان پاول


تمام پول دنیا
فردا ساعت 13 و 30 دقیقه، شبکه 5

فیلم سینمایی «تمام پول دنیا» به کارگردانی ریدلی اسکات، فردا ساعت 13 و 30 دقیقه از شبکه پنج سیما پخش می‌شود.
خلاصه داستان: این فیلم داستان واقعی جان پل گتی سوم، نوه میلیاردر نفتی را روایت می‌کند که در ۱۶ سالگی ربوده شد و آدم‌ربایان برای آزادی او ۱۷ میلیون دلار باج درخواست کردند. گیل، مادر پل که سال‌هاست از پدر او جدا شده، می‌خواهد هر طور شده فرزندش را از دست آدم‌رباها نجات دهد، ولی پدربزرگ او بسیار خسیس است و اعتقاد دارد اگر پولی بدهد، برای نوه‌های دیگرش هم خطر خریده است. گیل مجبور می‌شود که با فلچر چیس، مشاور مورد اعتماد پدرشوهر سابقش متحد شود تا بتواند او را راضی به پرداخت این پول کند، ولی ...
چرا این فیلم را ببینیم؟ در این فیلم ما شاهد تلاش‌های سخت مادر مطلقه و مستاصل جان، یعنی گیل هریس هستیم که تمام سعی خود را می‌کند تا پدربزرگ میلیاردر جان، یعنی جی. پل گتی را راضی کند مبلغی را که آدم‌ربایان برای آزادی جان تعیین کرده‌اند، بپردازد. زمانی که پل گتی از پرداخت این مبلغ طفره می‌رود، گیل مجبور می‌شود دست به هر کاری بزند تا فرزند خود را آزاد کند. یکی از این کارها، هم‌تیمی شدن با فلچر چیس، مشاور گتی است که واقعاً بعید است. آدم‌ربایان اعلام کرده‌اند که اگر به درخواست آنها سریع پاسخ داده نشود، اعضای بدن پل گتی را قطع می‌کنند و برای آنها خواهند فرستاد. در نهایت خانواده گتی این مبلغ را پرداخت کرده و گتی سوم در جنوب ایتالیا پیدا شد، اما ربایندگان او با پول‌ها فرار کرده بودند. این فیلم قرار است ارزش واقعی و پایدار عشق در برابر پول را نشان دهد.
این فیلم ماجرایی واقعی دارد و با الهام از کتاب «ثروت پردردسر: ثروت ظالمانه و بدبختی‌های جی. پائول گتی» به قلم جان پیرسون ساخته شده‌است.
سال ساخت: 2017
بازیگران: میشل ویلیامز، کریستوفر پلامر، مارک والبرگ، رومن دوریس، چارلی پلامر، تیموتی هاتون.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها