کانال 11 تلویزیون اسرائیل با پخش یک مستند، اطلاعات جالبی درباره دبیرکل حزب‌ا... منتشر کرد

وصف «نصر ا...» به زبان عبری

شبکه صهیونیستی «کان»، دوشنبه شب مستندی را درباره سیدحسن نصرا...، دبیر کل حزب‌ا... پخش کرد که قابل تامل بود. در این مستند مقامات نظامی و سیاسی رژیم صهیونیستی به قدرت رهبری سید حسن نصرا... دبیرکل حزب‌ا... لبنان اعتراف کرده و گفتند تمامی کارشناسان به این اتفاق‌نظر رسیده‌اند که نصرا... از کفایت و شایستگی ویژه‌ای برخوردار است و نمی‌توان او را فردی کم اهمیت دانست، او تهدیدی بزرگ علیه اسرائیل است.
کد خبر: ۱۱۹۵۸۸۶

به گزارش شبکه المنار به نقل از «الاعلام الحربی»، شبکه ۱۱ رژیم صهیونیستی (کان) مستند ویژه‌ای را از دبیرکل حزب‌ا... لبنان پخش کرد که اسرائیلی‌ها در این مستند وی را باور کرده و به قدرت او اعتراف می‌کنند. برای مثال ایهود اولمرت، نخست وزیر پیشین رژیم صهیونیستی در این برنامه اعتراف می‌کند: در دام رسانه‌ای نصرا... افتادیم و پخش سخنرانی‌های وی سال 2006، اشتباه بود؛ گویا وی وزیر خارجه و رئیس دولت ماست؛ همین موضوع به نصرا... اجازه داد میان ما شک ایجاد کند. وی افزود: شیوه عقب‌نشینی آشفته و بی‌هدف ما از لبنان در سال 2000، اساس سخنرانی «خانه عنکبوت» نصرا... بود.
رژیم صهیونیستی سال 2000 در مقابل حزب‌ا... به زانو در آمد و ناچار شد از بخش‌هایی از جنوب لبنان که سال 1982 آن را اشغال کرده بود، عقب‌نشینی کند. نصرا... مدتی قبل از آغاز جنگ 33 روزه سال 2006 در یک سخنرانی گفته بود «اسرائیل از خانه عنکبوت سست‌تر است.»
یکی از ژنرال‌های اسرائیلی در این مستند می‌گوید: میان رهبران کشورهای عرب هیچ‌کس مانند نصرا... اطلاعاتی از تاریخ اسرائیل ندارد و تاریخ اسرائیل را مطالعه نکرده است. نصرا... سال ۲۰۰۰ به عنوان فرد پیروزی که اشغالگر را از سرزمینش بیرون انداخت در برابر عرب‌ها ظاهر شد و حزب‌ا... لبنان را به جایگاهی که پیش از آن هیچ تشکیلاتی به آن نرسیده است، رساند.
یکی دیگر از سیاستمداران اسرائیلی در این مستند می‌گوید: اطلاعاتی از نصرا... در اختیار نداریم، او کسی است که حزب خود را به ماجرایی کاملا موفق تبدیل کرد، شایسته‌ها را برگزید و در تعامل با رزمندگان خود نیز متمایز بود. نصرا... در راستای ایجاد جامعه شیعی قدرتمند کار می‌کند و (این موضوع) او را به جایگاهی بی‌سابقه رسانده است. او رهبری نیست که پسرش را به دانشگاه‌های خارجی بفرستد، بلکه او را به میدان جنگ می‌فرستد. یکی دیگر از شرکت‌کنندگان در این مستند گفت: نصرا... بسیاری از شیوه‌های رسانه‌ای در انتشار صحنه‌های مبارزه را ابداع کرده است. هیچ سازمانی به سطحی که حزب‌ا... در این زمینه به آن دست یافته، نرسیده است.
غافلگیری‌های سید
همین چند وقت پیش بود که مقامات صهیونیستی به غافلگیری‌های سیدحسن نصرا... اشاره کرده و اعتراف کردند از سکوت او بیش از سخن گفتنش می‌ترسند. به دنبال شروع عملیات موسوم به سپر شمالی در مرزهای لبنان و سرزمین‌های اشغالی حزب‌ا... لبنان هیچ واکنشی نشان نداد. این درحالی بود که بنیامین نتانیاهو در بوق وکرنا دمیده بود که تونل‌های عظیمی را از حزب ا... کشف کرده است. تقریبا سه ماه از این جنجال صهیونیستی گذشت ولی حزب‌ا... هیچ واکنشی به آن نشان نداد. تا آنجا که سکوت نصرا... مقامات اسرائیلی را نگران کرد و با طرح شایعه بیماری او درصدد برآمدند این سکوت را بشکنند. به این ترتیب نصرا... بعد از یک سکوت سه ماهه در یک گفت‌وگوی مفصل تلویزیونی در شبکه المیادین ظاهر شد تا هم شایعه بیماری خود را برطرف کرده باشد و هم بگوید عملیات صهیونیست‌ها در مرز با لبنان از اهمیت چندانی برخوردار نبود که حزب ا... بخواهد در باره اش موضعگیری کند.
این تجربه یک بار دیگر نشان داد که رژیم صهیونیستی در برابر تهدیدات نصرا... عاجز است. همان موقع «عودید بن عامی» از کارشناسان اسرائیلی گفت: «مشکلی که اسرائیل با آن روبه‌روست این است که نصرا... قبلا ثابت کرده صادق است و دروغ نمی‌گوید. نصرا... با تهدیدات خود بازدارندگی را ادامه می‌دهد». «تزویکا بوگال» از ژنرال‌های صهیونیست نیز اذعان کرد: «به نظر من سکوت نصرا... بسیار نگران‌کننده است». یکی دیگر از مقامات صهیونیستی اعتراف کرد « نصرا... با کارهایش همیشه ما را غافلگیر می‌کند.»
استاد جنگ روانی
تاکنون رسانه‌های رژیم صهیونیستی بارها اعتراف کرده‌اند نصرا... استاد جنگ روانی و مبلغی چیره‌دست است که با یک سخنرانی شرایط بازی را به راحتی به نفع حزب‌ا... تغییرمی‌دهد. دانی روبنشتاین، روزنامه نگار اسرائیلی در روزنامه یدیعوت آحارونوت نوشت: «سیدحسن نصرا... شخصیت بزرگی است. فلسطینیان و مردم عرب به او چشم دوخته‌اند. مقام او از عبدالناصر، رئیس‌جمهور مصر در زمان خود نیز بالاتر و برتر است. ناصر در جنگ سال ۶۷ توانست شش روز دوام بیاورد و استقامت کند ولی سیدحسن نصرا... یک‌سوم اهالی اسرائیل را چهار هفته در پناهگاه‌ها حبس کرد.»
از دیگر مزایای سخنگویی دبیرکل حزب‌ا...، روشن شدن راهبردهای جدید این حزب از لابه‌لای سخنان سیدحسن نصرا... است. به‌عنوان مثال، اعلام کردن این‌که حزب‌ا... دارای موشک‌های هوشمند و نقطه‌زن است، همین نشان‌دهنده ارتقای توانمندی حزب‌ا... از لحاظ دستیابی به تکنولوژی پیشرفته نظامی است. به چالش کشیدن رژیم صهیونیستی و تضعیف و تحقیر این رژیم و این جمله کلیدی که اگر رژیم صهیونیستی جنگ جدیدی را تحمیل کند، با سرنوشتی روبه‌رو می‌شود که هرگز انتظارش را ندارد، نشان‌دهنده استراتژی بازدارندگی و اعلام آمادگی برای مقابله با هرگونه حمله احتمالی است. دشمن‌شناسی و آگاهی بخشی درباره سیاست‌های آمریکا و تبعات آن برای منطقه خاورمیانه و انتقاد از وابستگی کامل حکام عرب به آمریکا و این‌که هرج و مرج کنونی در خاورمیانه محصول سیاست‌های خصمانه ترامپ است، از دیگر راهبردهای استراتژیکی است که سید حسن نصرا... در سخنرانی‌های خود عنوان می‌کند. به گفته سیدحسن نصرا... حاکم واقعی در برخی کشورهای عربی و اسلامی، سفیر آمریکاست و در واقع، بقای اغلب حکام عربی به حمایت آمریکا وابسته است، در حالی که ما به دولت آمریکا به عنوان یک دشمن نگاه می‌کنیم.

اهمیت سخنان نصرا...

در اهمیت تاثیر سخنان سیدحسن نصرا... همین بس که سران صهیونیستی و رسانه‌های غربی بخش وسیعی از برنامه‌های خود را تاکنون به تحلیل و بررسی شخصیت دبیرکل حزب‌ا... لبنان و نمادی که از وی در جهان عرب و اسلام ساخته شده، اختصاص داده‌اند. کارشناسان اطلاعاتی صهیونیستی حرکات دست نصرا... و پیامدهای روانی آن را با دقت مورد بررسی قرار می‌دهند. یکی از اعضای تیم بررسی و تحلیل شخصیت سیدحسن نصرا... در این باره گفته است فرق بین چگونگی تحلیل در آژانس اطلاعاتی آمریکا و روش تحلیل اطلاعاتی در اسرائیل در این است که آمریکایی‌ها به تحلیل جنبه مشخص روانی یک شخصیت می‌پردازند چون تحلیل‌ها محور ارزیابی‌هاست، اما ما فردی بسیار پیچیده پیش‌رو داریم که دارای تصویر اطلاعاتی فراگیری است که در آن ابعاد روان‌شناسی و فیزیکی، هر کدام وزن مشخصی دارند.
یک‌بار یک هیات 15 نفره از تحلیلگران اطلاعاتی رژیم صهیونیستی به تحلیل و بررسی شخصیت نصرا... و ویژگی‌های او پرداختند. این تیم اطلاعاتی در پژوهش‌های خود سلسله اطلاعاتی را در زمینه‌های مختلف، از جمله ابعاد روانی و شکل حرکات دست و حالات صورت وی گردآوری کردند.
یک عامل اطلاعاتی صهیونیست‌ها در این باره گفت: نصرا... هرگاه سخن می‌گوید از همان ابتدا خود را برای یک حمله، ربایش، مذاکرات طولانی و فرسایشی و معامله آماده کرده است. یک عامل اطلاعاتی دیگر نیز پس از بررسی‌های خود اعتراف کرد نصرا... فرد بسیار آگاهی است و هرگز از مرگ نمی‌هراسد. او هر چند به آینده نظر دارد، ولی در صدد مقابله فوری با چالش‌های پیش روی نیز برمی‌آید.

علی باقری
بین‌الملل

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها