لیستی از بازیکنان اروپایی که این روزها جایی در ترکیب تیم‌هایشان ندارند

تبعیدی ها

دنیای فوتبال برای بازیکنان، بالا و پایین‌های فراوانی دارد؛ یک روز بازیکن به مهره اصلی سرمربی تبدیل می‌شود و در هر شرایطی در ترکیب 11 نفره قرار می‌گیرد، یک روز هم با وجود آمادگی بالا از تیم کنار گذاشته شده و دلیلش هم به تفکرات سرمربی ربط داده می‌شود. به تازگی هم تعدادی از بازیکنان شاغل در تیم‌های اروپایی با توجه به عملکردشان در ابتدای فصل، چندان جایی در ترکیب تیم‌شان ندارند و این روزها بیشتر روی نیمکت ذخیره‌ها دیده می‌شوند. در ادامه به چند بازیکن در این زمینه اشاره می‌شود.
کد خبر: ۱۱۹۳۵۸۴

یکی از مشخص‌ترین این بازیکنان، ایسکو هافبک اسپانیایی رئال مادرید است. بعد از اخراج لوپتگی و آمدن سانتیاگو سولاری، ایسکو دیگر هرگز نتوانست جایگاه قبلی خود را در این تیم به‌دست آورد. در چند بازی ابتدایی سولاری در رئال، ایسکو در 20 دقیقه پایانی به بازی می‌آمد اما جالا چند هفته‌ای می‌شود که فقط 90 دقیقه روی نیمکت نشسته و نظاره‌گر بازی تیمی‌هایش می‌شود. همین مساله موجب شده تا شایعات زیادی در مورد رفتن ایسکو از رئال شنیده شود. تازه‌ترین خبر در این زمینه را روزنامه اسپانیایی آس اعلام کرد و گفت سولاری به مدیریت باشگاه اعلام کرده برای آینده روی حضور این هافبک حساب نمی‌کند. در این میان گفته می‌شود من‌سیتی و یووه به دنبال خرید این هافبک 26 ساله هستند.
قرعه بعدی در این لیست به نام ایوان راکیتیچ افتاد. هافبک کروات بارسا فصل گذشته یکی از مهره‌های ثابت ترکیب تیم والورده بود و نقش مهمی در قهرمانی بارسا در لالیگا و کوپا دل‌ری داشت. اما ورود یک هافبک خلاق برزیلی به نام آرتور ملو موجب شد تا والورده روی نام هافبک کروات خود خط قرمز بکشد. ملو نیز رفته رفته در ترکیب بارسا به یک مهره ثابت تبدیل شده و راکیتیچ معمولا در 20 دقیقه پایانی وارد زمین می‌شود. همین مساله موجب شده شایعاتی هم در مورد آینده راکیتیچ در بارسا مطرح شود. از اینتر به عنوان یکی از مشتریان مهم این بازیکن نام برده می‌شود.
دو بازیکن سرشناس در لیگ جزیره انگلیس هم اسیر این وضعیت شدند. مسوت اوزیل طی سال‌های گذشته یکی از مهره‌های تاثیرگذار آرسنال بود و رکورددار پاس گل در این باشگاه لندنی به حساب می‌آید. اما رفتن ونگر و آمدن اونای امری در ابتدای فصل، همه چیز را برای این هافبک آلمانی تغییر داد. امری در چند بازی ابتدایی که مربیان بیشتر به‌دنبال یافتن ترکیب ثابت خود هستند از اوزیل استفاده کرد، اما درخشش بازیکنانی همچون توریرا، آرون رمزی و اوبامیانگ در خط میانی موجب شد تا به اوزیل کمتر بازی برسد. اظهارات امری در پایان بازی مقابل باته‌بوریسوف در لیگ اروپا که با باخت توپچی‌ها همراه بود، به خوبی نشان داد رابطه این مربی و بازیکن به هیچ وجه خوب نیست. وقتی از امری پرسیده شده که آیا این باخت به دلیل نبود اوزیل در خط میانی بوده جواب داد: آرسنال با همین بازیکنان راه خود را ادامه می‌دهد.
الکسیس سانچس هم در منچستر حال و روزی شبیه اوزیل دارد. این مهاجم در زمان حضور مورینیو گرچه بازیکن ثابت تیم نبود، اما حداقل تعویض همیشگی آقای خاص به حساب می‌آمد. اما با آمدن سولسشر، همین حداقلی نیز برای این بازیکن شیلیایی از بین رفته و حالا بیشتر از قبل روی نیمکت می‌نشیند. بر همین اساس شایعه شده سانچس به دنبال بازگشت به آرسنال است.
در این میان بی‌شک جنجالی‌ترین بازیکن نیمکت‌نشین هفته‌های اخیر فوتبال اروپا، مائورو ایکاردی آرژانتینی است. او که کاپیتان اول اینتر بود و نقش مهمی در گلزنی نراتزوری داشت، حالا، هم بازوبند کاپیتانی را از دست داده و هم نیمکت‌نشین شده است. از مدت‌ها پیش شایعه شده بود ایکاردی قصد رفتن به رئال را دارد. گفته می‌شود مذاکرات پنهانی همسرش که مدیر برنامه‌هایش هم است با سران رئال، موجب خشم اینتری‌ها شد و حالا اسپالتی در چند بازی اخیر او را نیمکت‌نشین کرده است.

حسین خلیلی

ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها