زمان تحقق احتمالی این فناوری: سال‌های ۲۰۲۴ تا ۲۰۲۹

حرکت خودرو با آب شور!

خودرویی که بتواند با آب شور اقیانوس حرکت کند، مسلما ماشین جالبی است و توجه خیلی‌ها را به خود جلب می‌کند. در سال ۲۰۱۴، شرکت خودروسازی سوئیسی نانوفلوسل در نمایشگاه خودروی ژنو، خودروی کوآنت ـ ای اسپرت لیموزین «Quant e-Sportlimousine» خود را به نمایش گذاشت که با استفاده از فناوری نانوفلوسل (محلول آب شور) الکتریسیته تولید می‌کرد.
کد خبر: ۱۱۹۳۰۶۳

اکنون شرکت نانوفلوسل این خودرو را در جاده‌های آلمان آزمایش کرده است. این خودرو حداکثر توان ۹۲۰ اسب‌بخار (۶۸۰ کیلووات) دارد و در عرض 8/2 ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد. بالاترین سرعت آن هم ۳۵۰ کیلومتر در ساعت بوده است. خودروی کوانت با استفاده از فناوری نانوفلوسل کار می‌کند. منظور از نانوفلوسل، باتری‌های شیمیایی است که ترکیبی از ویژگی‌های باتری‌های خازنی الکتروشیمیایی و باتری‌های سوختی دارد.در واکنش الکتروشیمیایی، دو مایع با نمک‌های فلزی ترکیب شده و تشکیل الکترولیت می‌دهد. سپس این محلول به سمت باتری سوختی حرکت کرده و در خازن‌های قوی آن ذخیره می‌شود و وقتی چهار موتور الکتریکی خودرو به آن نیاز داشت، مورد استفاده قرار می‌گیرد.
فناوری نانوفلوسل را می‌توان به عنوان منبع انرژی پایدار، کم‌هزینه و سازگار با محیط‌زیست، برای طیف وسیعی از ابزارهایی به کار برد که نیازمند انرژی هستند. یک باتری از نوع نانوفلوسل، می‌تواند ۲۰ برابر بیشتر از یک باتری سربی و پنج برابر بیشتر از باتری لیتیوم یونی انرژی خودرو را تامین کند. این نوع باتری می‌تواند به عنوان باتری ذخیره در صنعت هوافضا و همچنین حمل‌ونقل ریلی کاربرد داشته باشد. می‌توان در آینده از این باتری برای تامین انرژی خانه‌ها و حتی کل یک شهر استفاده کرد.باتری خودروی کوانت ای ـ اسپرت لیموزین، قابل شارژ است و برای شارژ آن فقط باید الکترولیت‌های مصرف شده را عوض کرد. این کار درست مانند پر کردن باک بنزین خودرو بوده و به جای این‌که چند ساعت طول بکشد، در چند دقیقه انجام می‌شود.
اگر ادعای نانوفلوسل در مورد باتری تولیدی‌شان که با آب شور کار می‌کند، درست باشد و خودروی تولیدی این شرکت، آزمایش‌های خود را با موفقیت بگذراند، خودروها با تحولی شگرف مواجه خواهند شد و از آن پس تولید وسایل نقلیه‌ای که موجب انتشار گازهای گلخانه‌ای می‌شود منسوخ خواهد شد.

مترجم: نادیا زکالوند

جام‌جم

منبع: Quantumrun

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها