: مرد 60 ساله ای که با معرفی خود به عنوان پلیس اینترپل ، با خودروی پژو در حال گشتزنی در خیابان بود، دستگیر و در بازجویی های پلیسی ادعا کرد به خاطر عشق و علاقه به کار پلیسی خودش را پلیس قلابی جا زده است.
کد خبر: ۱۱۹۰۲۸

10 روز پیش ماموران بسیج هنگام گشتزنی در حوالی خیابان آزادی تهران به خودروی پژو 206 که راننده آن مرد سالخورده ای بود و روی آن چراغ گردان ویژه خودروی ماموران پلیس گذاشته شده بود، مشکوک شدند.
ماموران به خودروی مرد سالخورده نزدیک و پس از توقف آن ، از وی کارت شناسایی خواستند، اما وی خودش را مامور اینترپل معرفی و بیان کرد که کارتی به همراه ندارد و به یکباره بر سرعت خود افزود و متواری شد.
ماموران بسیج بلافاصله به تعقیب راننده فراری پرداختند و با هماهنگی که با ماموران اداره اطلاعات ناجا به عمل آوردند، در پی یک تعقیب و گریز در چند خیابان پایین تر از محل فرار مرد راننده ، موفق به دستگیری وی شدند و در بازرسی از خودروی وی نیم کیلو موادمخدر و 2 سلاح جنگی و یک اسلحه قلابی را کشف و ضبط کردند.
به دنبال این ماجرا، پرونده مامور قلابی به دادسرای عمومی و انقلاب فرودگاه تهران ارسال شد و با دستور قاضی صابری زفرقندی ، سرپرست دادسرای فرودگاه ، پرونده در اختیار بازپرس مهاجری ، رئیس شعبه یکم دادسرا قرار گرفت.

عشق زیادی پلیس بودن حادثه آفرید


مامور قلابی روز گذشته برای تحقیقات به شعبه یکم بازپرسی دادسرای فرودگاه مهرآباد تهران انتقال یافت و در دفاع از خود به بازپرس مهاجری گفت: من راننده شاه بودم و در اداره ساواک فعالیت می کردم و دوره های آموزشی مسائل امنیتی را درخصوص کارم در کشورهای امریکا و اسرائیل سپری کرده بودم.
متهم ادامه داد: یکی از اسلحه های کشف شده از من متعلق به پدرم بود و دیگری را از یکی از افراد عالیرتبه رژیم گذشته هدیه گرفته بودم و سالها است که موادمخدر مصرف می کنم. سالها پیش پس از فوت همسرم ، فرزندانم به خارج از کشور رفتند و خودم به تنهایی در منزلی در مهرشهر کرج زندگی می کردم.
پس از انقلاب که دیگر نتوانستم کار کنم ، اسلحه هایم را تحویل ماموران ندادم و در منزلم مخفی کرده بودم و همچنان می خواستم که خودم را پلیس معرفی کنم و این عشق و علاقه هیچ وقت از من دور نمی شد تا این که از چند وقت پیش با گذاشتن چراغ گردان پلیس روی خودرویم و با معرفی خود به عنوان پلیس اینترپل در خیابان ها می گشتم و از این که کسی به من شک نمی کرد و می توانستم همچنان احساس پلیسی داشته باشم ، خوشحال بودم تا این که یک روز واقعا پلیس واقعی مرا دستگیر کرد.
بازپرس مهاجری ، رئیس شعبه یکم دادسرای عمومی و انقلاب فرودگاه تهران روز گذشته با اشاره به این پرونده گفت: متهم با قرار قانونی روانه زندان شد تا تحقیقات تکمیلی درخصوص ابعاد مختلف این پرونده صورت گیرد و ماموران در بازرسی از منزل متهم ، موفق به کشف یک اسلحه قلابی و مقادیری موادمخدر شدند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها