مذاکرات صلح یمن در سوئد که با هدف متوقف ساختن جنگ فاجعه بار چهار ساله در این کشور ترتیب داده شده سومین روز خود را پشت سر گذاشت.
کد خبر: ۱۱۹۰۲۰۱

فارس به نقل از آسوشیتدپرس گزارش داد هیات انصارا... به عنوان یکی از طرفین این مذاکرات می‌گوید: مذاکرات به پنج بخش اصلی شامل بحث در مورد چارچوب سیاسی و بازگشایی فرودگاه صنعا برای دریافت کمک‌ها تقسیم شده‌اند. این مذاکرات روز پنجشنبه با اظهاراتی خوشبینانه آغاز شد. در همان روز نخست و همزمان با آغاز نشست طرفین بر مبادله اسرا توافق کردند، اما منابع خبری روز گذشته اعلام کردند طرفین بر سر موضوع تخلیه صنعا به توافق نرسیده‌اند.
به گزارش الجزیره، هیات حوثی‌ها حاضر نشده است بندر الحدیده و فرودگاه صنعا را زیر نظر دولت طرفدار عربستان سعودی بازگشایی کند. عبدالملک العجری یکی از اعضای حوثی‌ها در مذاکرات سوئد گفته است فکر تحویل دادن بندر الحدیده به دولت طرفدار عربستان «اصلا وارد نیست.» جنبش انصار ا... خواهان نقش نظارتی و فنی سازمان ملل در بندر الحدیده و تضمین ورود کالاهای ضروری از طریق آن برای همه یمنی‌هاست، اما دولت دست نشانده عبدربه منصور هادی، رئیس‌جمهور مستعفی یمن پیشنهاد بین‌المللی نظارت سازمان ملل بر این بندر را نپذیرفته است. عثمان مجلی، عضو تیم دولت دست نشانده و نامشروع عبدربه منصور در مذاکرات یمن گفت یمن از حاکمیت برخوردار است و توان اداره بندر الحدیده را دارد. دولت دست نشانده سعودی در یمن همچنین بازگشایی فرودگاه بین‌المللی صنعا را مشروط به این کرده است که هواپیماهای ورودی و خروجی از این فرودگاه در فرودگاه عدن و سیئون مورد بازرسی قرار گیرند و فرودگاه صنعا به یک فرودگاه داخلی تبدیل شود.
از سوی دیگر محمد عبدالسلام، رئیس تیم اعزامی مذاکراتی صنعا نیز گفته است: طرف مقابل ما جدیت ندارد زیرا خود تصمیم‌گیرنده نیستند، بلکه از خارج مدیریت می‌شوند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها