ماجرای دانش‌آموختگان بورسیه و ستمی که بر آنان وارد شد به تعبیر حضرت آیت‌ا... خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب، یک ظلم و خلاف قانون و تدبیر و اخلاق بود. درباره این دسته از دانش‌آموختگان متاسفانه دروغ بزرگی گفته شد و با زندگی و آینده علمی تعداد زیادی از نخبگان کشور بازی شد.
کد خبر: ۱۱۹۰۰۹۶

از همان روز اول که بحث دانش‌آموختگان بورسیه مطرح شد کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی به ماجرا ورود جدی پیدا کرد و اعضای این کمیسیون جلسات زیادی را پیرامون این موضوع با عالی‌ترین مقام مسؤول در وزارت علوم،‌ تحقیقات و فناوری برگزار کردند. مجموع برداشت‌ها و بررسی‌های اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات حاکی از این بود که ادعاهای مطرح شده درباره دانش‌آموختگان بورسیه از اساس صحت ندارد و غیرواقعی است.
نکته قابل تامل این‌که با وجود پیگیری‌های فراوان صورت گرفته برای این‌که مدارک و مستندات مورد نظر وزارت علوم مورد بررسی قرار گیرد از این وزارتخانه درخواست کردیم این مدارک به کمیسیون ارسال شود اما با این وصف با وجود اصرار مکرر، تنها بخشی از مدارک به دستمان رسید و همین اسناد هم نشان می‌داد که وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در این زمینه تخلف کرده است. همچنین دیوان عدالت اداری نیز بعد از پیگیری‌های صورت گرفته از سوی دانش‌آموختگان بورسیه درنهایت حکم را به نفع دانش‌آموختگان صادر کرد و اکنون هم شاهد صدور حکم دیوان محاسبات در این زمینه هستیم و با وجود حکم دیوان عدالت اداری همچنان حقوق برخی دانش‌آموختگان بورسیه احقاق نشده و وزارت علوم با رویکرد سیاسی و بهانه‌گیری‌های مختلف در مسیر حل نهایی و صددرصدی مسائل مربوط به دانش‌آموختگان بورسیه سنگ‌اندازی می‌کند.

علیرضا سلیمی
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها