محمود سلامیان،‌ تهیه‌کننده برنامه‌های کودک و نوجوان در گفت‌وگو با ایسنا نسبت به تاثیر سوءتبلیغات بازرگانی تلویزیون انتقاد کرده است:
کد خبر: ۱۱۸۶۶۹۵

به نظرم شبکه‌ای که برای کودکان است یا باکس برنامه کودک دارد باید پخش پیام‌های بازرگانی و اسپانسر گرفتن را به صفر برساند به دلیل این‌که کودک کاری به قدرت خرید پدر و مادر ندارد و در نتیجه در این راستا از مخاطب به طور آشکار سوء‌استفاده می‌شود.
شبکه کودک تلاش کرده محور تربیتی، اخلاقی و مهارت‌های زندگی را در خانه و مدرسه جا بیندازد و بعد همان شبکه یک محصولی را که مضر است، تبلیغ می‌کند. این مساله از دست مدیر شبکه هم خارج است زیرا تبلیغات به‌عهده اداره کل بازرگانی است.
یک مدل ماکارونی در برنامه عمو پورنگ تبلیغ می‌شد که به دلیل تکرار، بازخورد منفی گرفت یا محصول دیگری را تبلیغ می‌کرد که دختر من از آن محصول می‌خواست و زمانی که به سوپرمارکت برای خرید می‌رفتم تمام شده بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها