نوری ساری معاون فنی و عملیات اورژانس کشور در گفتگو با جام جم آنلاین:

افزایش بیش از 370 درصدی پایگاه های اورژانس پیش بیمارستانی پس از انقلاب

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با جام جم آنلاین؛

عملکرد اقتصادی کشور نشان از دستاوردهای افتخارآفرین دارد

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تأکید کرد علی‌رغم تحریم‌های ناجوانمردانه غرب علیه ایران شاخص‌های عملکرد اقتصادی کشور نشان از دستاوردهای افتخارآفرین در بخش‌های صنعت و کشاورزی دارد.
کد خبر: ۱۱۸۲۸۸۰
عملکرد اقتصادی کشور نشان از دستاوردهای افتخارآفرین دارد

علی‌اکبر کریمی نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با جام جم آنلاین با اشاره به اینکه اقتصاد ایران توانسته در سال‌های گذشته پیشرفت‌های بزرگ ، و ظرفیت‌های مناسبی در کشور ایجاد کند گفت: رشد اقتصادی کشور در بخش‌های صنعتی مثل فولاد ،انواع فلزات ،صنایع پتروشیمی، صنایع نفت و گاز پالایش و بخش کشاورزی قابل‌تقدیر است.

وی افزود:خوشبختانه ملت ایران توانسته در مسیر طولانی چهل‌ساله انقلاب تلاش‌های بسیار بزرگی انجام دهد و با مجاهدت ، گام‌های بزرگی برای اعتلا و پیشرفت کشور بردارد.

کریمی بابیان اینکه انقلاب اسلامی به‌عنوان پدیده‌ای بزرگ و قابل‌توجه در جهان سیاست در قرن بیستم ، تنها انقلابی بود که بدون اتکا به بلوک‌های شرق و غرب به پیروزی رسید گفت:تا قبل از انقلاب اسلامی تمامی انقلاب‌ها متکی بر یکی از بلوک‌های قدرتمند سیاسی دنیا بود اما انقلاب ایران با اتکا به دین و آموزه‌های اسلامی و بر پایه باورهای مذهبی مردم شکل گرفت و فرهنگ تشیع را برای ایجاد و اداره یک حکومت سرلوحه خود قرارداد.

عضو کمیسیون اقتصادی عدم وابستگی انقلاب به ابرقدرت‌های سیاسی جهان را منجر به دشمنی آنان با جمهوری اسلامی عنوان کرد و افزود: انقلاب از بدو تولد ،خود را آماده توطئه‌ها و دسیسه‌های فراوانی کرد که اولین آن تحمیل جنگ 8 ساله به مردم ایران بود.

وی تصریح کرد :خوشبختانه با رهبری نظام ،و مجاهدت‌های مردمی گام‌های بزرگی برای اعتلا و پیشرفت کشور برداشته شد و ملت ایران با خودباوری و اتکا به توان داخلی به‌دوراز وابستگی به بیگانگان توانستند مرزهای رشد و توسعه را طی کنند.

نماینده اراک بابیان اینکه شعار استقلال و آزادی ، ملت ایران را توانمند کرد و به خودکفایی رساند تأکید کرد:این شعار باعث قطع وابستگی به خارج از کشور شد و اگر امروز شاخص‌های کلان عملکردی انقلاب در بین سال‌های ۵۷ تا ۹۷ بررسی شود نشان می‌دهد که در بسیاری از زمینه‌ها گام‌های بسیار بلندی برای پیشرفت کشور برداشته‌شده و رتبه‌های خوب جهانی را کسب کردیم.

عضو کمیسیون اقتصادی گفت:در عرصه زیرساخت‌های کشور مثل راه‌های جاده‌ای، ریلی،گسترش فرودگاه‌ها ،کشتیرانی ،بهداشت و درمان، انتقال آب آشامیدنی سالم برای مردم، ارتقا و رشد آموزش‌وپرورش و آموزش عالی و حوزه‌های فرهنگی مانند سینما ،تئاتر و کتاب به حمدالله توانستیم طی چهل سال جایگاه خوبی به دست آوریم.

وی با انتقاد از تبلیغات سویی که رسانه‌ها برای نامطلوب نشان دهند دستاوردهای درخشان انقلاب پیش گرفتند افزود: خوشبختانه مردم به دستاوردها ،رشد و پیشرفت‌های که حاصل‌شده اعتراف دارند اما در این مسیر دشمنان در تلاش هستند تا با ایجاد یک جنگ اقتصادی، قدرت جمهوری اسلامی ایران را به‌عنوان قدرت برتر منطقه تضعیف نمایند.

نماینده اراک گفت: امروز دوست و دشمن معتقد هستند که جمهوری اسلامی ایران پیروز مطلق در جنگ و توطئه داعش بوده و این دستاورد مهم بین‌المللی و سیاسی باعث به وجود آمدن جایگاه ممتازی برای ایران شده است.

وی بابیان اینکه جمهوری اسلامی ایران دارای ظرفیت‌های فراوان اقلیمی ، سرزمینی و موقعیت مناسب برای دسترسی به آبراه‌های جهان است تأکید کرد:ایران با داشتن موقعیت مهم ژئوپلتیکی به‌عنوان یکی از قدرت‌های منطقه‌ای و اثرگذار در سطح جهان و بین‌المللی شناخته‌شده اما دشمنان قصد تضعیف این موقعیت رادارند و نمی‌خواهند این شرایط گسترش یابد.

عضو کمیسیون اقتصادی گفت: متأسفانه دشمنان نهایت تلاش خود را می‌کنند تا اقتصاد کشور را به چالش بکشند و اجازه ندهند اتفاق مبارکی برای اقتصاد کشور بیفتد از طرف دیگر دشمن در تلاش است تا دست‌یافته‌های انقلاب در مدت چهل سال را بسیار کوچک نشان دهد و این توطئه را از طریق فضای رسانه‌ای و مجازی با یادآوری خاطرات گذشته انجام می‌دهد .

نماینده اراک خاطرنشان کرد:کسانی که تجربه قبل از انقلاب رادارند می‌دانند که شرایط کنونی ایران به‌هیچ‌وجه با سال 57 قابل قیاس نیست و این رشد و توسعه مرهون پیروزی انقلاب اسلامی ایران است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها