معاون وزارت موقعیت های اضطراری روسیه اعلام کرد: کار جستجوی قربانیان حادثه انفجار گاز در ماگنیتوگورسک پایان یافت و 39 جسد از زیر آوار بیرون آورده شد.
کد خبر: ۱۱۸۲۷۷۶
پایان تراژدی انفجار گاز در روسیه با کشف 39 جسد

به گزارش جام جم آنلاین از ایرنا، آلکساندر چوپریان خاطرنشان کرد: آخرین جسد از زیر آوار بیرون کشیده شد و ما تضمین می کنیم که در ساختمان تخریب شده جسد هیچ فردی وجود ندارد.

وی افزود: بنابراین کارهای جستجو و امدادرسانی در این محل به پایان می رسد و مرحله مهندسی و امور ساختمانی آغاز خواهد شد.

در بیانیه وزارت موقعیت های اضطراری روسیه نیز گفته شده است که در ساعات نخست تراژدی، با تلاش امدادگران 18 نفر از ساکنان خانه نجات یافتند و 6 نفر ازجمله دو کودک نیز بعدا در جریان عملیات امدادرسانی از زیر آوار بیرون کشیده شدند.

در محل حادثه بیش از 900 امدادرسان با 200 دستگاه فعالیت می کردند.

گفته شده به خانواده افرادی که بستگان خود را در این حادثه از دست داده اند در ازای هر قربانی یک میلیون روبل (حدود 15 هزار دلار) و به کسانی که در این حادثه به شدت زحمی شده اند 400 هزار روبل (5700 دلار) و به آن دسته که جراحت سطحی برداشته اند تا 200 هزار روبل (2900 دلار) پرداخت می شود.

علاوه بر آن به افراد مجردی که واحد مسکونی خود را از دست داده اند تا 500 هزار روبل (7 هزار دلار) و به افراد متاهل مسکن جدید به حساب دولت داده می شود.

براساس خبرها، افراد خیر و نیکوکار روس مبلغ 20 میلیون روبل (حدود 69 هزار دلار) برای کمک به خانواده قربانیان و آسیب دیدگان حادثه ماگنیتوگورسک اختصاص دادند.

انفجار گاز در طبقه دهم آپارتمانی در شهر ماگنیتوگورسک ساعت 4 روز دوشنبه رخ داد و در نتیجه آن 26 واحد مسکونی روی یکدیگر آوار شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها