روزشمار جام ملت‌های آسیا

جدال مدعیان در روز آخر

برخلاف جام جهانی و دیگر تورنمنت‌های معتبر اروپا و جهان، در جام ملت‌های آسیا جایگاه تیم‌ها در گروه و به تبع آن ترتیب بازی‌های مرحله گروهی قرعه‌کشی نشده و برنامه بازی‌ها به ترتیبی است که دو تیم قدرتمندتر در تمام گروه‌ها (تیم‌های سید یک و دو) در روز سوم و آخر دور گروهی با یکدیگر بازی می‌کنند. به عبارت دیگر هیچ یک از بازی‌های رودرروی دو تیم قدرتمندتر گروه‌ها (استرالیا ـ سوریه، کره جنوبی ـ چین، ایران ـ عراق، عربستان ـ قطر و ژاپن ـ ازبکستان) در دور اول (ده روز اول این مسابقات) انجام نمی‌شود.
کد خبر: ۱۱۸۲۶۴۹

حذف دیدار رده‌بندی
برای اولین بار قرار است بازی‌های جام ملت‌های آسیا با حضور 24 تیم در 6 گروه 4 تیمی برگزار شود. اما برخلاف انتظار، تعداد کل بازی‌های رقابت‌های امسال جام ملت‌های آسیا 51 بازی است نه 52 بازی. این یک بازی کمتر، همان دیدار رده بندی است که کنفدراسیون فوتبال آسیا برای نخستین بار آن را از برنامه رقابت‌ها حذف کرده است تا همچون رقابت‌های یورو، خبری از دیدار سوم، چهارمی
در آسیا نباشد.
پاداش 14/8 میلیون دلاری
کنفدراسیون فوتبال آسیا برای هریک از تیم‌های راه‌یافته به این جام مبلغ دویست هزار دلار جایزه در نظر گرفته است، اما جوایز ویژه فقط به 4 تیمی که به مرحله نیمه نهایی صعود می‌کنند تعلق خواهد گرفت. طبق اعلام کمیته برگزاری رقابت‌های جام ملت‌های آسیا تیم قهرمان پنج میلیون دلار جایزه خواهد گرفت و به تیم نایب‌قهرمان نیز سه میلیون دلار جایزه تعلق می‌گیرد. با توجه به حذف دیدار رده‌بندی، دو تیمی که پای فینال و در نیمه نهایی شکست می‌خوردند هم هر یک، یک میلیون دلار پاداش دریافت می‌کنند. به این ترتیب مجموع پاداش‌های رقابت‌های امسال به 14/8 میلیون دلار می‌رسد.
هند، اولین تیمی که وارد امارات شد
تیم ملی هند به عنوان اولین کشور وارد امارات شد. آنها پنجشنبه شب با پرواز اختصاصی راهی کشور میزبان شدند تا طی 15 روز آینده، تمرینات آماده سازی خود را در امارات سپری کنند. استیون کونستانتین، سرمربی تیم ملی هند بلافاصه پس از ورود تیمش به امارات گفت: اینجا استقبال گرمی از ما شد و من از تیم میزبان تشکر می‌کنم. آخرین حضور هند در جام ملت‌ها به سال 2011 باز‌می‌گردد. هندی‌ها باید با تایلند، بحرین و امارات دیدار کنند و شانس خوبی برای صعود به مرحله بعد دارند.
مورد عجیب دروازه‌بان فیلیپین
نیل اتریدج، دروازه‌بان تیم ملی فوتبال فیلیپین و کاردیف در لیگ برتر انگلیس، داستان جالبی در رقابت‌های جام ملت‌های آسیا دارد. به گزارش فاکس، همزمانی جام ملت‌های آسیا با لیگ‌های اروپایی باعث شده است تا بسیاری از تیم‌ها با دردسر روبه‌رو شوند. این اتفاق برای اتریدج به عجیب‌ترین شکل ممکن رقم خواهد خورد. این دروازه‌بان تنها در اولین بازی فیلیپین در جام ملت‌ها که برابر کره جنوبی است به میدان خواهد رفت و بعد از انجام این بازی به انگلیس باز خواهد گشت تا درون دروازه کاردیف قرار گیرد. او نمی‌تواند در دو بازی بعدی برابر چین و قرقیزستان به میدان برود و حتی در صورت صعود فیلیپین به دور بعد هم نمی‌تواند تیم ملی کشورش را همراهی کند. به این ترتیب معروف‌ترین بازیکن فیلیپین با سابقه بیش از ۶۰ بازی ملی که در لیگ برتر انگلیس بازی می‌کند، فقط در یک دیدار دروازه‌بان تیمش خواهد بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها