خروپف یکی از پدیده‌هایی است که می‌تواند به بروز مشکلات مزمن برای سلامت فرد بینجامد.
کد خبر: ۱۱۷۵۲۴۵

خروپف به دلیل شل شدن ماهیچههای حلق حین خواب و تنگ شدن مجرای تنفسی روی میدهد. بتازگی یک شرکت چینی، گجتی طراحی کرده که میتواند این مشکل را حل کند. این گجت اسنور سیرکل (Snore Circle) نام دارد و بهصورت یک سمعک پشت گوش کاربر قرار میگیرد. این گجت به فناوری پیشرفته تشخیص صدا مجهز است و میتواند خروپف کردن کاربر را تشخیص دهد. به محض اینکه اسنورسیرکل تشخیص دهد فرد در حال خروپف است، ترکیبی از صداهای ریز و نیز ارتعاشات ویژه تولید میکند. این امواج از طریق رسانایی استخوان جمجمه به عصب واگ منتقل میشود و این عصب نیز دستور باز کردن مجرای حلق و در نتیجه، جریان بهتر هوا را صادر میکند. بهاینترتیب، خروپف بلافاصله قطع خواهد شد. اسنور سیرکل 119 دلار قیمت دارد.

اسکنر حرفهای

سیزر آرا (Czur Aura) یک اسکنر مجهز به هوش مصنوعی است که میتواند انواع مدرک، نوشته یا طرح را با سرعتی بسیار بالا اسکن کند. این اسکنر شباهت زیادی به یک چراغ مطالعه دارد و کافی است کتاب یا کاغذ موردنظر را زیر آن قرار دهیم. سیزر آرا به نرمافزار ویژه پردازش تصویر مجهز است که میتواند تصویر نهایی را بهینهسازی کند. برای نمونه، وقتی کتابی را باز میکنیم، معمولا صفحات در دو طرف اندکی خمیدگی دارد. این اسکنر بخوبی این مساله را تشخیص داده و تصویری استاندارد ایجاد میکند. سیزر آرا هر صفحه را در دو ثانیه اسکن میکند. کاربر میتواند با فشار دادن پدال فشاری این گجت، دستور اسکن را به دستگاه بدهد و بهاینترتیب، فرآیند کار را با سرعت بیشتری پیش ببرد. این گجت 1.5 کیلوگرمی 299دلار است.

سینمای جیبی اندرویدی

شرکت نبولا بتازگی خبر از طراحی محصول جدید خود با نام کپسول ۲ (Capsule II) داده که یک سینمای جیبی اندرویدی است و میتواند تصاویری را تا ابعاد 100 اینچ بزرگنمایی کند و روی پرده نمایش دهد. این گجت، 36 اپلیکیشن اندرویدی تلویزیونهای اینترنتی دارد و کاربر براحتی میتواند با انتخاب یکی از آنها، فیلم یا سریال مورد علاقه خود را تماشا کند. باتری لیتیوم-یونی این گجت در 2.5 ساعت شارژ میشود و تا 3 ساعت انرژی آن را تامین میکند. درگاه HDMI‌ موجود روی کپسول 2 نیز امکان اتصال لپتاپ یا انواع کنسولهای بازی را به آن فراهم میکند. این گجت یک اسپیکر هشت واتی با کیفیت بالای صدا دارد و میتوان از آن برای محیطهای سربسته و بیرون استفاده کرد. امکان استفاده از دستیار گوگل از دیگر قابلیتهای این گجت 649 دلاری است.

رایانه ویژه آکواریوم

آکواریوم میتواند جذابیت و طراوت را به خانه یا محل کار بیاورد. با این وجود، نگهداری از آن نیازمند اطلاعات مناسب و زمان کافی است. فیلکس (FELIX) اولین رایانه ویژه آکواریوم در دنیاست که امکان کنترل تجهیزات مختلف موجود در آکواریوم را از هر نقطهای از دنیا به کاربر میدهد. فیلکس همراه یک دوربین ویژه 360 درجه به مشتریان عرضه میشود. این دوربین داخل آکواریوم قرار میگیرد و امکان مشاهده وضعیت داخل آکواریوم را از هر جای دنیا در اختیار کاربر قرار میدهد. همچنین هوش مصنوعی به کار رفته در اپلیکیشن فیلکس نیز میتواند نوع ماهیها را تشخیص داده و ضمن بررسی وضعیت کنونی آنها، توصیههایی نیز به صاحب آکواریوم ارائه دهد. این اپلیکیشن همچنین میتواند با بهرهگیری از فناوری واقعیت افزوده، توصیههای دیگری درباره نحوه بهبود وضعیت داخلی آکواریوم نظیر قرار دادن سنگ یا گیاهان مختلف نیز پیشنهاد کند. فیلکس 229 دلار قیمت دارد.

ابزاری برای رهایی از شلوغی

امروزه در بسیاری از شرکتهای مرتبط با نوآوری، کارکنان در فضایی با تعداد زیادی همکار فعالیت میکنند. همین مساله موجب ایجاد اختلال در تمرکز و پرت شدن حواس کارکنان میشود. شرکت ژاپنی پاناسونیک بتازگی از محصول جدیدی به نام ور اسپیس (Wear Space) رونمایی کرده که میتواند تا حد زیادی جلوی این مشکل را بگیرد و به افزایش بهرهوری کارکنان بینجامد. این دستگاه شباهت زیادی به چشمبند اسب دارد، زیرا به شکلی طراحی شده که تقریبا جلوی دید جانبی کاربر گرفته شده و سبب میشود بهتر روی صفحه نمایشگر تمرکز کند. البته کارکرد ور اسپیس فقط به بینایی خلاصه نمیشود. این گجت، یک هدفون داخلی دارد که با بهرهگیری از فناوری حذف صداهای مزاحم، امکان تمرکز بهتر کاربر را فراهم میکند. این گجت قرار است بزودی با قیمت 259 دلار در بازارهای دنیا به فروش برسد.

پشتیبانی برای گوشی هوشمند

شاید شما هم جزو کسانی باشید که خاطرهای تلخ از گم شدن گوشی یا پاک شدن اطلاعات ارزشمند موجود در آن داشته باشید. اگر جزو این افراد هستید، احتمالا محصول جدید شرکت هوآوی میتواند برایتان جذاب باشد. این شرکت بتازگی محصولی جدید را معرفی کرده که علاوه بر اینکه یک پاوربانک به شمار میرود، میتواند از فایلهای موجود در گوشی کاربر نسخهای پشتیبان تهیه کند. این محصول جدید که ST310-S1 نام دارد، بهصورت خاص برای گوشیهای سری Mate 20 کاربرد خواهد داشت و در نتیجه، دیگر برندها نمیتوانند از آن استفاده کنند. این گجت 270 گرم وزن و ظاهری شبیه یک شارژر رومیزی دارد. فرآیند تهیه نسخه پشتیبان با این گجت میتواند بهصورت دستی یا خودکار صورت گیرد. همچنین کاربر میتواند فایلهایی خاص (نظیر تصاویر، اسناد و...) را برای تهیه نسخه پشتیبان انتخاب کند.

سختافزار فیسبوک برای مکالمه تصویری

شرکت فیسبوک با عرضه یک گجت تصمیم گرفته این بار وارد بازار سختافزار شود. این گجت فیسبوک پورتال (Facebook Portal) نام دارد که امکان برقراری ارتباط بین کاربران از طریق تماس ویدئویی را فراهم میکند. این گجت در دو نسخه معمولی (پورتال) و پیشرفته (پورتال پلاس) عرضه میشود. مدل اول 10 اینچی بوده و وضوح تصویر 1280 در 800 دارد. پورتال پلاس نیز نمایشگری 15 اینچی داشته و از وضوح 1920 در 1080 برخوردار است. قابلیت چرخش از مزایای نسخه پیشرفته این گجت به شمار میرود. این محصول فیسبوک به دستیار صوتی الکسا مجهز بوده و امکان پخش موسیقی از سرویسهای استریم (نظیر اسپاتیفای) در آن گنجانده شده است. همچنین زاویه باز دوربین این گجت به گونهای است که امکان حضور چند نفر در کادر فراهم میشود. این قابلیت بویژه برای گفتوگوهای خانوادگی بسیار کاربردی خواهد بود. این دو مدل به ترتیب با قیمت 199 و 349 دلار عرضه میشود.

صالح سپهری فر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها