مواضع خصمانه سخنگوی منطقه‌ای وزارت خارجه آمریکا علیه ایران

سخنگوی منطقه ای وزارت خارجه آمریکا در گفتگو با شبکه المیادین به تکرار مواضع خصمانه واشنتگن علیه ایران پرداخت.
کد خبر: ۱۱۷۵۰۴۸
مواضع خصمانه سخنگوی منطقه‌ای وزارت خارجه آمریکا علیه ایران

به گزارش جام جم آنلاین از مهر، «ناثان تک» سخنگوی منطقه‌ای وزارت خارجه آمریکا در ارتباطی اینترنتی با شبکه لبنانی «المیادین» از دُبی اعلام کرد: آمریکا از تحریم ها علیه ایران عقب نشینی نمی کند. انتظار داریم که قیمت نفت با وجود تحریم ها با ثبات باقی بماند.

وی مدعی شد: تحریم های آمریکا فشار شدیدی بر ایران وارد خواهد کرد و مانع از بی ثباتی منطقه از سوی آن خواهد شد. ایران باید از دخالت در امور کشورهای منطقه دست بردارد. آمریکا خواهان تغییر نظام در ایران نیست اما می خواهد که ایران رفتارش را تغییر دهد. ایران باید از حمایت گروههای تروریستی دست بردارد و همانند یک کشور عادی عمل کند. ایران باید از حمایت حزب الله و حماس و در دخالت در امور داخلی دیگر کشورها دست بردارد.

سخنگوی منطقه ای وزارت خارجه آمریکا ادعا کرد: توافق هسته ای یک توافق سیاسی میان دولت قبلی آمریکا و ایران بود و سند قانونی و حقوقی نیست. توافق هسته ای سبب هرج و مرج در منطقه شد. ما خواهان توافق جدید با ایران هستیم که همه پرونده ها را شامل شود و ایران باید سیاست هایش را تغییر دهد. تحریم ها، مواد غذایی و پزشکی را استثنا کرده است و ملت ایران را هدف قرار نمی دهد. ایران در بازگشت به میز مذاکرات لجاجت می کند و از این رو اعمال تحریم ها ضروری است. ما نتایج تحریم ها علیه ایران را زیر نظر داریم و بر اساس آن اقدام مقتضی به عمل خواهد آمد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها