شرایط در مرزها عادی شد

اگر اخبار اربعین را به هر دلیلی دنبال می‌کنید، حتما در جریان هستید که طی شب‌های گذشته، باد و باران و توفان شدیدی در مرزهای چذابه در استان خوزستان و مهران در استان ایلام وزیدن و باریدن گرفت و مشکلات زیادی برای هموطنان زائر در مرزها ایجاد کرد.
کد خبر: ۱۱۷۲۴۲۷

آنطور که مسؤولان اسکان و تغذیه در مرز چذابه به جامجم گفتند باد و توفان یکشنبه شب 30 تا 40 موکب ارائه کننده خدمات به زوار در این مرز را از جا کند و برای ساعاتی باعث قطع آب و برق شد و خدماترسانی به زوار را با اختلال مواجه کرد. در مرز مهران در ایلام اما باد و توفان شدید که سرعت آن بالغ بر 75 کیلومتر در ساعت میشد، مشکلات بیشتری برای موکبها و بویژه زوار ایجاد کرد، طوری که یک کشته و 15 زخمی برجای گذاشت و برای ساعاتی حتی به بسته شدن مسیر ایلام - مهران

منجر شد. حتی از زوار خواسته شد تا اطلاع ثانوی از حرکت به سمت ایلام خودداری کنند و زوار مرز مهران هم به سمت مرزهای جنوبی تغییر مسیر دادند. شرایط در مرز مهران به حدی سخت و بحرانی شد که ستاد بحران در استانداری ایلام تشکیل و در استان وضعیت فوقالعاده اعلام شد. زائران هم در نبود موکبهای برباد رفته در مساجد و مدارس اسکان اضطراری داده شدند.

در این میان جمعیت هلال احمر هم به میدان آمد تا زائران را از موکبهای تخریبشده به مساجد و مدارس منتقل و به 560 نفر امدادرسانی کند. البته با تدبیر و چاره اندیشی مسؤولان ایلامی از یک سو و پایدار شدن شرایط آب و هوایی، وضعیت دوباره در مهران عادی اعلام شد، با این حال مسؤولان مربوط از زوار خواستهاند لباس مناسب و گرم همراه داشته باشند و بهدلیل احتمال خطر صاعقه از تردد در فضای باز و اتراق در حاشیه رودخانهها و مسیلها خودداری کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها