تمیزی و براقی کفش‌هایی که هرروز به پا می‌کنیم یکی از عوامل خوش‌تیپ بودن و آراستگی است. اما از آنجا که همه کفش‌ها جنس یکسانی ندارند، به یک روش تمیز نمی‌شوند و جنس‌های مختلف را باید به شیوه‌های متفاوتی تمیز کرد.
کد خبر: ۱۱۷۱۵۱۰

پاک کردن آلودگیها و لکهای ایجادشده روی سطوح کفش بویژه در فصل پاییز و زمستان که بارندگیهای زیادی اتفاق میافتد، از اهمیت بالایی برخوردار است.

کفشهای چرم

اگر کفش چرم دارید و ظاهر آن کثیف شده، با ترکیب آب و سرکه سفید محلولی بسازید و آن را روی تمام سطح کفش بمالید. زمانی که این محلول روی کفش خشک شد، تمام کفش را با پارچه خشکی پاک کنید. برای خلاص شدن از کثیفیهایی که کفش را آلوده کرده، پارچهای را با آب، نمدار کنید و سپس پارچه را به جوش شیرین آغشته کرده و کفش را با آن تمیز کنید. در انتها، با پارچهای خشک، کفشتان را خشک کنید.

کفشهای جیر

تمیز کردن کفشهایی که جنس جیر دارند شاید از نظر شما یکی از دشوارترین کارها باشد، اما با این روش براحتی میتوانید کفشهای جیرتان را تمیز کنید. با یک مسواک یا فرچه، در یک جهت روی کفش را تمیز و تمام گرد و خاک و کثیفیها را از روی سطح کفش پاک کنید. بعد از آن، همین کار را با عقب و جلو بردن مسواک یا فرچه روی کفش انجام دهید تا با این کار لکههای عمیق هم از بین برود. اما اگر باز هم مقداری لکه روی کفش باقی ماند، از سوهان ناخن، سرکه سفید یا الکل سفید برای حذف آن استفاده کنید. از این محلول همچنین برای براق کردن کفشهای جیر هم میتوانید
استفاده کنید.

کفشهای برزنتی

برای تمیز کردن این جنس کفشها، ابتدا مانند انواع دیگر کفشها با کمک یک مسواک کثیفیهای روی کفش را تمیز کنید. سپس با استفاده از جوش شیرین و آب، خمیری تهیه و با آن کف کفش را تمیز کنید. آنگاه کفش را با درجه کم داخل ماشین لباسشویی و آب سرد بشویید و مقداری هم شوینده اضافه کنید تا کفش کاملا تمیز شود. اما در آخر، از خشککن برای خشک شدن کفش استفاده نکنید، بلکه اجازه دهید آب آن بهطور طبیعی خشک شود.

کفشهای پیادهروی

ابتدا با مسواک آلودگیهای کفش را پاک کنید و سپس آن را با فرچه بشویید. با یک قاشق غذاخوری مواد شوینده و نصف پیمانه آب، محلولی تهیه کنید و قسمتهای مختلف کفش را با کمک آن و یک فرچه بشویید. آنگاه با یک پارچه یا اسفنج خیس، محلول را از روی کفش پاک کنید. اطراف سوراخ بندهای کفش را هم خوب تمیز کنید.

کفشهای ورزشی سفید

برای تمیز کردن کفشهای ورزشی از لاکپاککن یا سرکه سفید میتوانید استفاده کنید. از مایع سفیدکننده هم میتوانید استفاده کنید، اما قبل از به کار بردن آن، از رقیق بودن مایع اطمینان حاصل کنید. در انتها هم با پارچه نمداری، محلول شستوشو را از روی سطح کفش
پاک کنید.

منبع: mydappabox

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها