همزمان با ایام دهه فجر توسط کمیته امداد در بوشهر برگزار می شود؛

آئین تجلیل از 3 هزار خانوار خودکفا شده

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد امام خبر داد؛

700 هزار خانوار در صف ورود به کمیته امداد و سازمان بهزیستی

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد امام خمینی(ره) با اشاره به افزایش نیازمندان و اقدامات کمیته امداد در شرایط اقتصادی اخیر، از برنامه‌ریزی‌های جدید این کمیته و سازمان بهزیستی با همکاری وزارت رفاه برای تحت حمایت قرار دادن 700 هزار خانوار نیازمند جدیدالورود خبر داد.
کد خبر: ۱۱۷۱۱۲۵
700 هزار خانوار در صف ورود به کمیته امداد و سازمان بهزیستی

به گزارش جام‌جم آنلاین: مسئله‌ فقر و افزایش نابرابری میان طبقات مختلف در میان جامعه ایران، در چند سال اخیر با شدت یافتن فشارهای اقتصادی بر جامعه، نمود بیشتری پیدا کرده و تبعات آن در اشکال متفاوتی خود را به جامعه‌ نشان می‌دهد.

فاطمه رهبر در گفت‌وگو با جام‌جم آنلاین، با بیان اینکه در شرایط اقتصادی اخیر در جهت مبارزه با فقر اقداماتی نیز از سوی کمیته امداد صورت گرفته است، گفت: از مهمترین اقدامات صورت گرفته در این خصوص اجرای تبصره 14 قانون بودجه سال 97 است که در این چارچوب کمیته امداد و سازمان بهزیستی با همکاری وزارت رفاه، برنامه ریزی و کارسازی لازم را برای تحت حمایت قرار دادن 700 هزار خانوار نیازمند جدیدالورود به عمل آورده‌اند و این خانوارها علاوه بر کمک معیشت ماهانه از سایر خدمات حمایتی و توانمند سازی نیز بهره مند خواهند شد.

وی تاکید کرد: لازم به ذکر است کمیته امداد در این برنامه تا کنون بخش قابل توجهی از سهمیه تخصیصی را جذب نموده است. از سوی دیگر تقویت سرانه خدمات حمایتی، حذف صف های پشت نوبت جهیزیه و وام قرض الحسنه، تقویت خدمات موردی، کمک به تامین تجهیزات و هزینه های بیماران صعب العلاج، پرداخت فرانشیز و هزینه های درمان، تقویت خدمات اجاره و ودیعه مسکن و گسترش اقدامات در مناطق محروم و مرزی نیز به جدیت در حال انجام است.

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد با اشاره به روند گزینش افراد از سوی کمیته امداد توضیح داد: قاعدتا افراد تحت پوشش نهادها و دستگاههای حمایتی را نیازمندان و محرومین جامعه تشکیل می دهند.

تشخیص میزان فقر و نیازمندی این عزیزان بر اساس مواردی از قبیل: تحقیقات محلی ، معرفی و تایید معتمدین ، استعلام از سایر دستگاههای حمایتی، بهره گیری از اطلاعات و داده های بانک های اطلاعاتی بویژه بانک اطلاعاتی وزارت رفاه و ... صورت می‌گیرد.

رهبر درباره مهم‌ترین اولویت‌ها برای تحت حمایت قرار گرفتن افراد نیازمند توسط نهادهای حمایتی گفت: با شرط وجود فقر و عدم استطاعت مالی می‌توان به خانوارهای با سرپرست زن اعم از: فوت سرپرست، مطلقه ، سرپرست زندانی و ...، خانوارهای با سرپرست سالمند ، خانوارهای با سرپرست از کار افتاده ، بیماران صعب العلاج و خاص ، ساکنین مناطق محروم و مرزی و سایر اقشار نیازمند و کم درآمد اشاره کرد.

وی با اشاره به تمهیدات در نظر گرفته شده برای افراد تحت پوشش بیان داشت: بسته خدماتی کمیته امداد به مددجویان تحت حمایت، متناسب با نوع و میزان نیاز آنان طراحی شده و نسبت به آن از کمک معیشت گرفته تا بیمه های درمانی پایه و مکمل، بیمه اجتماعی، خدمات مسکن، خدمات حقوقی، تسهیلات اشتغال، جهیزیه، وام، مشاوره و ... را در بر می‌گیرد.

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد درباره آمار افراد تحت پوشش اظهارکرد: در حال حاضر بیش از سه میلیون و 100 هزار نفر در قالب حدود یک میلیون و 640 هزار خانوار به عنوان مددجوی کمک معیشت بگیر تحت حمایت این نهاد هستند . همچنین بیش از 600 هزار خانوار نیز با جمعیتی بیش از یک میلیون نفر از خدمات تک و چند خدمتی این نهاد بهره مند هستند.

نسترن نعمتی/جام‌جم آنلاین
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها