سبزهای آمریکای لاتین چقدر تیم ملی را تحت فشار می‌گذارند؟‌

لطفا دفاعی بازی نکنید

ساعت 19 و 30 دقیقه امشب بازی تیم ملی در برابر نماینده‌ای از آمریکای لاتین آغاز می‌شود: بولیوی. ضعیف‌ترین تیم منطقه آمریکای جنوبی که برای اولین بار راهی ایران شده است. این بازی چهار روز بعد از مسابقه بولیوی و میانمار برگزار می‌شود که با برتری 3 بر صفر به سود بازیکنان بولیوی تمام شد. فاریاس، سرمربی بولیوی در آن بازی بسیاری از بازیکنان ترکیب اصلی را در بیشتر دقایق بازی، بیرون از زمین نگه داشت تا از آنها در بازی امشب استفاده کند. بولیوی که در رنکینگ فیفا رده 58 دنیا را در اختیار دارد آخرین تیم منطقه آمریکای لاتین است و امشب برای بازی با تیم اول آسیا که در رنکینگ فیفا 25 پله بالاتر از این تیم است، پول هم دریافت می‌کند. این بازی هزینه‌ای بیش از 200هزار دلار روی دست فدراسیون گذاشته است.
کد خبر: ۱۱۷۰۷۳۲

در فهرست بازیکنان دعوت شده به اردوی بولیوی تنها سه بازیکن هستند که به عنوان لژیونر در خارج از باشگاههای این کشور بازی میکنند. نفراتی که نه در باشگاههای اروپایی بلکه در فوتبال آرژانتین، چین و عربستان آن هم در تیمهای درجه دومی عضویت دارند که سرشناسترین آنها کارلوس کمپه، دروازهبان 24ساله این تیم (دروازهبان دوم بوکاجونیورز) است.

بولیوی در تور آسیا گردی خود که از خرداد شروع کرده، با تیمهای ملی کره جنوبی (صفر ـ صفر)، عربستان (2-2) و میانمار (برد 3 بر صفر) بازی کرده است.

نه به دلیل جایگاه بولیوی در رنکینگ فیفا که به دلیل قدرت این تیم توقع داریم تیم ملی ایران در بازی امشب کمی از فرم تاکتیکی همیشگی خود بیرون بیاید. بولیوی از آمریکای لاتین آمده؛ اما فوتبال این تیم تنها سایهای از فوتبال غنی این منطقه است و به همین دلیل توقع داریم تیم ملی ما در بازی امشب از فرم تاکتیکی خود بیرون بیاید و از دفاع محض فاصله بگیرد.

کارلوس کیروش در این هشت سال فقط یک شیوه را برای تیم ملی انتخاب کرده که بازیکنان تیم ملی در اجرای آن به بلوغ کامل رسیدهاند و آن را به بهترین شکل برگزار میکنند؛ اما به دلیل برخورداری تیم ملی از بازیکنان نظیر سردار آزمون، کریم باقری، وحید امیری، سامان قدوس و علیرضا جهانبخش انتظار داریم شیوه بازی امشب با روال تیم ملی در این سالها تفاوتی اساسی داشته باشد.

امیدواریم ماجراهای زشت روزهای اخیر که از کادر فنی تیم ملی نشأت گرفت، موجب نشود که سکوهای ورزشگاه آزادی در بازی امشب خالی باشد.

حسین خلیلی

ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها