شبکه المیادین از اقدام گروه موسوم به کلاه‌سفیدها در انتقال بشکه‌های حاوی مواد سمی برای اجرای سناریوی شیمیایی در ادلب با هدف متهم کردن ارتش سوریه پرده برداشت.
کد خبر: ۱۱۶۲۰۸۴

شبکه المیادین به نقل از یک منبع در جسرالشغور گزارش داد عناصر کلاه سفید بشکههای حامی مواد سمی را به کلیسا و بیمارستان منتقل کردهاند.

این رسانه اعلام کرد که کلاه سفیدها پیشتر قصد اجرای نمایش خود را در جسر الشغور داشتند، اما پس از اینکه محل اجرای نمایش شیمیایی آنها لو رفته محل اجرای آن را بنا بر دستورات خارجی به ادلب تغییر دادهاند.

این منبع افزود: 64 نفر از کلاهسفیدها از جمله 11 زن از جسرالشغور به ادلب منتقل شدهاند. انتقال این افراد پس از تکمیل آموزش صورت گرفته است.

مقامات سوری اخیرا درباره تلاش گروههای تروریستی برای اجرای سناریوی شیمیایی در ادلب با هدف متهم کردن ارتش سوریه و جلوگیری از عملیات قریبالوقوع ارتش برای آزادسازی این استان از اشغال تروریسم تکفیری هشدار داده بودند.

یک منبع در وزارت خارجه سوریه هم تاکید کرده بود که سازمان ملل باید مانع استفاده گروههای تروریستی از سلاحهای شیمیایی شود.

وی با تاکید بر اینکه دولت سوریه بیشتر از
هر طرف دیگری بر حمایت از غیرنظامیان اصرار دارد، افزود: کسانی که از سلاحهای شیمیایی علیه غیرنظامیان استفاده میکنند، همان گروههای تروریستی هستند که از حمایت و پشتیبانی رسانهای کشورهای غربی برخوردارند.

وزارت دفاع روسیه اخیرا اعلام کرد که عناصر موسوم به کلاه سفیدها در حال آماده شدن برای به مرحله اجرا گذاشتن حمله شیمیایی در ادلب سوریه هستند.

وزارت دفاع روسیه چند روز پیش نیز هشدار داده بود آمریکا، انگلیس و فرانسه خود را برای انجام حملاتی جدید ضد سوریه به بهانه استفاده نیروهای دولتی از سلاح شیمیایی آماده میکنند.

بازی با آتش

در همین خصوص، وزیرخارجه روسیه کشورهای غربی را از برپایی صحنه سازی شیمیایی در ادلب سوریه برحذر داشت و این اقدام را بازی با آتش توصیف کرد.

سرگئی لاوروف گفت: اقدام تحریک آمیز جدیدی که غرب در سوریه تدارک میبیند برای دشوار کردن عملیات ضدتروریستی در ادلب هدفگیری شده است.

به گفته لاوروف که پس از دیدار با ولید معلم وزیر خارجه سوریه در مسکو در روز پنجشنبه سخن میگفت، برخی کشورهای غربی از سازمان منع تسلیحات شیمیایی برای اهداف خود سوءاستفاده میکنند و این تلاشها در ماههای اخیر تشدید شده است.

رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه خاطرنشان کرد: کشورهای غربی بویژه آمریکا از اقدامات تحریک آمیز با استفاده از سلاح شیمیایی به عنوان بهانه برای حمله به ارتش سوریه استفاده میکنند.وی یادآوری کرد که در حوادث شیمیایی خان شیخون و غوطه شرقی با وجود اینکه تحقیقات از سوی سازمان منع تسلیحات شیمیایی پایان نیافته بود، اما دیدیم که کشورهای غربی دست به حمله نظامی زدند.

وی با اشاره به تماسهای روسیه و ترکیه درخصوص سوریه اظهار کرد: تماسهای دو کشور به منظور جلوگیری از استفاده تروریستهای گروه جبهه النصره از سلاحهای شیمیایی در ادلب ادامه خواهد داشت.

وزیر امور خارجه سوریه نیز اعلام کرد آمریکا از نظر نظامی در سوریه باخته است و سعی دارد ناکامیهای خود را به شیوههای دیگری جبران کند. ولی معلم خاطرنشان کرد که آمریکا درنظر دارد برای دفاع از تروریستهای جبهه النصره در ادلب اقدام تحریک آمیز شیمیایی همانند آنچه که در غوطه شرقی برپا کرده بود، ترتیب دهد.

المعلم گفت: همه این اقدامات برای نجات دادن تروریستهای جبهه النصره و البته ادامه بیثباتی اوضاع در منطقه بهکار گرفته میشود.

ارتش سوریه از مدتی پیش در حال ارسال تجهیزات و اعزام نیرو به جبهههای شمال این کشور است تا بتواند استان ادلب را که در اشغال تروریستها قرار دارد آزاد کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها