رئیس ستاد اجرای فرمان امام(ره) با اشاره به این‌که در 22 شهر کشور رویکردهای اقتصاد مقاومتی را آغاز کرده‌ایم، از انعقاد تفاهم‌نامه‌ای خبر داد که براساس آن اعتباری بالغ بر 650 میلیارد تومان برای اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی و زیربنایی استان فارس اختصاص یافت.
کد خبر: ۱۱۵۹۹۰۲

به گزارش تسنیم، احمد مخبر دراین باره گفت: اعتبارات تخصیصی در قالب اجرای پروژه خواهد بود و شرط اصلی در این تسهیلات، اجرایی شدن طرحهای اشتغالزایی است و به شرط اجرایی شدن طرحها در این دو حوزه در سه سال آینده، 20 درصد اعتبار دیگر جهت تکمیل به فارس تزریق خواهیم کرد.

وی افزود: 20 میلیارد دلار از تولیدات ناخالص ملی توسط استان فارس ایجاد شده است که این میزان از تولید ناخالص ملی 88 کشور مانند گرجستان، پاکستان، افغانستان و حتی ایسلند هم بالاتر است. رئیس ستاد اجرای فرمان امام(ره) بیان کرد: این استان با وسعت 122 هزار کیلومتر، یک استان معمولی به لحاظ فرهنگی، سیاسی و اجتماعی نیست و مانند اتریش، بلغارستان، کرهشمالی، کوبا، اردن و آذربایجان است. مخبر، اهم فعالیتهای ستاد اجرایی فرمان امام را محرومیتزدایی از طریق اشتغال در چارچوب اقتصاد مقاومتی عنوان و بیان کرد: اقتصاد مقاومتی نیز جز واگذاری امور به خود مردم معنای دیگری ندارد.

رئیس ستاد اجرای فرمان امام(ره) ادامه داد: اشتغال از جدیترین چالشهای امروز جامعه ماست، بنابراین باید به سمت اقداماتی پیش برویم که بیشترین حجم اشتغال در کوتاهترین زمان ممکن را ایجاد کند.

مخبر ابراز کرد: در حالیکه در سال 56 ایران 30 میلیون نفر جمعیت داشت و پنج میلیون بشکه نفت میفروخت ولی 46 درصد از جمعیت زیرخط فقر مطلق قرار داشتند، اما امروز با جمعیت حدود 85 میلیون نفری و فروش نفت یک و نیم تا دو میلیون بشکهای طبق آمار بانک جهانی فقط 5/9 درصد از جمعیت یعنی حدود هشتمیلیون نفر زیرخط فقر مطلق قرار دارند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها