روزی پیرزن اول به پسر جوانش گفت: پسرم، من و پدرت در دورانی تو را به دنیا آوردیم و بزرگ کردیم که وضع مالی خوبی نداشتیم. پدرت بسختی کار می‌کرد و خرج زندگی را تأمین می‌نمود. بعد آهی کشید و گفت: من چهار فرزندم را در اتاقی کوچک بزرگ کردم و اکنون آنها در چهار منزل بزرگ خود اتاقی کوچک برای من ندارند. پسر جوان آهی کشید و بسختی گریست و گفت: عالی بود مادر، اجازه می‌دهی دل‌نوشته‌ات را کپی کنم؟ پیرزن گفت: با ذکر مأخذ ایراد ندارد. پسر جوان کپی کرد و آنگاه پیرزن را سوار اسنپ کرده بسوی خانه سالمندان راهی نمود.
کد خبر: ۱۱۵۶۷۹۲

روزی پیرزن دوم فرزند ارشدش را صدا کرد و گفت: پسرم، من دارم میمیرم. فرزند ارشد گفت: خدا نکنه مادر، ایشالا صد و بیست سال... پیرزن سخن فرزند ارشد را منقطع کرد و گفت: پسرجان، میگم دارم میمیرم. بجای تعارف تکه پاره کردن، گوش کنن ببین چی وصیت میکنم. پس چنین وصیت کرد:

پسرم، اگر صدای بلند نشانه مردانگی بود، هواپیمای جنگی مردترین مردان بود. پس داد نزن! و اگر هیکل درشت دلیل انسانیت بود، خرس اشرف مخلوقات میشد. پس به هیکلت نناز. انسانیت انسان به اخلاق اوست و نوع اتومبیل او در این زمینه مدخلیتی ندارد. پسرم، سیگار نکش، اتومبیلت را مقابل در پارکینگ مردم پارک نکن و همیشه در زندگی جوری عمل کن که اگر فحش دادند لااقل به خودت بدهند، نه به من و خاموش شد.

امید مهدینژاد

طنزنویس

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها