ماجرای توافق پشت پرده‌ای که قرار نبود لو برود

توافق تیام با عجمان

مامه تیام، مهاجم سابق استقلال در آستانه امضای قرارداد با باشگاه عجمان امارات قرار دارد. این باشگاه جواد کاظمیان و علی سامره را در اختیار داشت. آنها سپس فونیکه سی و جاسم کرار را از استقلال گرفتند. حالا این باشگاه در آستانه امضای قرارداد با بازیکنی است که او هم در استقلال بازی کرده است. تیام بعد از امضای یک ترکمنچای با آبی‌ها سرانجام تصمیم گرفت از این تیم جدا شود. او روز گذشته وارد امارات شد تا قرارداد اولیه خود را با عجمان امضا کند. در حال حاضر مسئولان این باشگاه اماراتی از او خواسته‌اند فسخ قراردادش را بیاورد تا این قرارداد را رسمی کنند.
کد خبر: ۱۱۵۶۵۳۳

ماجرای کشدار با استقلال

تیام معتقد است با توجه به بندهای قراردادش که تاکید دارد او میتواند با پرداخت 200 هزار دلار استقلال را ترک کند، بازیکن آزاد است. در قرارداد این بازیکن به هیچ وجه قید نشده که باید رضایت باشگاه را داشته باشد. او در حال حاضر با استقلال به مشکل خورده و قصد دارد در صورت همکاری نکردن آبیها یکطرفه فسخ کند. تیام اعتقاد دارد براحتی میتواند این کار را انجام دهد، ولی صبر میکند استقلال ابتدا فسخ قرارداد را بدهد. مامه گفته حاضر است با باشگاه همکاری کند و همین که قصد دارد 200 هزار دلار به آنها بدهد نشان میدهد خواهان این همکاری است. او گفته است: طبق قراردادی که امضا کردهایم اگر من پیشنهاد زیر 400 هزار دلار داشته باشم نیازی نیست حتی یک دلار به باشگاه استقلال بپردازم. میتوانم با باشگاه جدیدم مذاکره کنم و چنین قراردادی ببندم و مابقی پولم را به شکل دیگری بگیرم، ولی این کار را نمیکنم چون دوست دارم از انتقالم به استقلال پول برسد. به همین دلیل باشگاه هم باید با من همکاری کند.

روند کار به این صورت خواهد بود که تیام تا سه چهار روز آینده منتظر باشگاه استقلال میماند تا فسخ قراردادش به دستش برسد،در صورتی که باشگاه این کار را نکرد، او به صورت یکطرفه قراردادش را فسخ و به فیفا نامهای ارسال میکند. در این صورت به احتمال فراوان تیام اتوماتیکوار آیتیسی خود را دریافت میکند تا بتواند برای باشگاه جدیدش بازی کند. استقلالیها اما به این مساله اعتراض دارند و همچنان میگویند او بازیکن آنهاست و باید برگردد. هدف باشگاه این است که بتواند رقمی به مراتب بیش از 200 هزار دلار از مامه دریافت کند. قرار است در دو روز آینده مدیر برنامههای تیام و مسئولان استقلال جلسات دیگری برگزار کنند و به نوعی مشکل حل و فصل شود. مامه و مدیر برنامههایش علاقهای نداشتند خبر انتقال او به باشگاه عجمان فاش شود، ولی یکی از مسئولان استقلال این خبر را لو داد.

معاوضه به خاطر تیام

استقلال هم بعد از جدایی تیام توانست مرتضی تبریزی را به خدمت بگیرد. آبیها برای جذب این بازیکن حتی دست به معاوضه زدند. با درخواست وینفرد شفر علی قربانی به استقلال بازگشت، ولی بازگشت او دوام زیادی نخواهد داشت چراکه باشگاه تصمیم گرفت این بازیکن را با تبریزی معاوضه کند. با حضور مرتضی در استقلال، امید نمازی تاکید کرده به یک بازیکن نیاز دارد و در این شرایط آبیها به ذوبآهن پیشنهاد دادهاند تا علی قربانی را بگیرند. استقلال در این حالت پول کمتری به ذوبآهن خواهد داد.

قرارداد تیام کمتر از پیشنهادش به استقلال است!

مامه بابا تیام مهاجم سنگالی و پیشین استقلال به عجمان امارات نزدیک و نزدیکتر شده و به قول برخی رسانهها، کار تمام و به این تیم پیوسته است.

طبق شنیدههای ما، تیام که با نام استقلال برای خودش در خاورمیانه شهرت زیادی ساخت، به استقلالیها پیشنهادی برای تمدیدقرارداد داده بود که با توجه به شرایط قیمت ارز در ایران، رقم قراردادش را تا بیش از 9 میلیارد تومان بالا میبرد و از این رو استقلالیها مجبور شدند قید این بازیکن را بزنند اما شنیدیم این بازیکن با رقمی بسیار کمتر از پیشنهادی که به استقلال داده بود، با عجمان به توافق نهایی رسید و استقلال را به قصد حضور در این تیم دور زد.

به نظر میرسد تمام ماجراهای مربوط به تمدیدقرارداد و بالا بردن مبلغ در مذاکرات با باشگاه ایرانی، تبلیغی برای رسیدن به دلار اماراتیها بود. یکی از اعضای هیات مدیره استقلال یک ماه قبل در مصاحبهای گفته بود: «امکان ندارد تیام به استقلال برگردد چون مشخص است که با ما مذاکره میکند تا رقم را بالا ببرد و به تیم دیگری برود.»

سعید اکبری

ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها