در سومین جشنواره ملی فیلم سلامت، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران به بهترین فیلمی که توانسته باشد تصویری منصفانه‌ از تعهد حرفه‌ای یک پزشک به نمایش بگذارد، جایزه «تصویر طبیب» می‌دهد.
کد خبر: ۱۱۵۴۸۳۸

به گزارش جامجم، در جلسهای که در دفتر رئیس دانشگاه علومپزشکی تهران برگزار شد، دکتر عباسعلی کریمی (رئیس دانشگاه)، دکتر محمد کیاسالار (دبیر جشنواره)، دکتر علیرضا پارساپور (مدیر روابطعمومی دانشگاه) و دکتر حمیدرضا نمازی (مدیر انجمن اخلاق پزشکی) درخصوص راهکارهای همکاری و همافزایی جشنواره فیلم سلامت با نهادهای علمی و دانشگاهی گفتوگو و همفکری کردند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران در توضیح طرح جایزه تصویر طبیب در جشنواره فیلم سلامت گفت: متاسفانه تصویری که به طور معمول از پزشکان در سینما و تلویزیون میبینیم، تصویری غیرمنصفانه و غیرقابلاعتماد است و دود این بیانصافی و بیاعتمادسازی به چشم جامعه میرود. شاید اقلیتی از پزشکان، مثل بقیه حرفهها و صنفها، بیاخلاق یا برجعاجنشین باشند، ولی اکثریت اعضای جامعه پزشکی، پاکدست و مردمی هستند و بارها در بزنگاههایی مانند جنگ و زلزله و... جوهر اخلاقی خود را نشان دادهاند. البته نمونههای درخشانی مانند سریال دکتر قریب (روزگار قریب) یا امدادگر فیلم «تنگه ابوقریب» هم ساخته شده اما این نمونهها در قیاس با فیلمها و سریالهایی که تصویری غیرمنصفانه و غیرقابلاعتماد از پزشکان ارائه می‌‌کند، انگشتشمارند.

در این جلسه همچنین بر این نکته تاکید شد که تعامل و همکاری جشنواره فیلم سلامت با نهادهای علمی و دانشگاهی میتواند بستر مناسبی برای جریانسازی عمومی در حوزه سلامت فراهم کند و به اجتماعی شدن نظام سلامت از طریق ارتقای سطح آگاهی و توانمندی در حوزه بهداشت عمومی کمک کند.

سومین جشنواره ملی فیلم سلامت با شعار «سلامت برای همه؛ اجتماعی شدن سلامت» در هفته اول شهریور ۹۷ برگزار میشود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها