سونامی در تیم ملی فوتبال آلمان

«مانشافت» شخم می‌خورد

تیم ملی آلمان با نتایجی غیرقابل باور جام‌جهانی را ترک کرد تا با واکنش تند رسانه‌ها و هواداران به کشورش برگردد. تیم ملی آلمان پیش از آن‌که به روسیه برود، با بی‌مهری رسانه‌ها و مردم مواجه شده بود. ماجرا از دیدار گوندوگان و اوزیل با رئیس‌جمهور ترکیه (اردوغان) و تمجید گوندوگان از اردوغان شروع شد و به هو شدن این دو بازیکن در آخرین دیدار تدارکاتی آلمان پیش از سفر به روسیه ختم شد. آلمان آن تیم متحد و همیشگی نبود و با دو شکست از جام کنار رفت آن هم در مرحله گروهی. رینهارد گریندل رئیس فدراسیون فوتبال آلمان بلافاصله بعد از حذف مانشافت اعلام کرد که یواخیم لوو سرمربی این تیم از کار خود برکنار نمی‌شود؛ اما رسانه‌ها حسابی از خجالت این تیم درآمدند. نکته مهم این است که این تیم باید دو ماه دیگر در لیگ ملت‌های اروپا که بتازگی راه‌اندازی شده در گروهی سخت به میدان برود. آلمان طبق دسته‌بندی یوفا باید در لیگ A و در گروه یک با تیم‌های هلند و فرانسه بازی کند که کار این تیم را در شروع این لیگ تازه‌تاسیس دشوار می‌کند.
کد خبر: ۱۱۵۱۲۶۲

بازگشت بعد از حذف

حذف آلمان در جام جهانی 2018 آن هم در مرحله گروهی، برای هواداران فوتبال در آلمان و رسانهها چیزی در حد یک فاجعه بزرگ و غیرقابل تحمل بود. با این حال بعضی از رسانهها مدرنتر و منطقیتر به این نکته مهم پرداختهاند که آلمان برای شروع لیگملتهای اروپا باید کدام بازیکنانش را دوباره دعوت کرده و با کدام بازیکنان باید برای همیشه وداع کند. روزنامه بیلد یکی از این رسانهها بود که به چهرههای پیر آلمان در روسیه پرداخت و آنها را گزینههای جدی برای کنارهگیری نامید:

سامی خدیرا (31 ساله): او عملکرد درخشان یوونتوس را در آلمان تکرار نکرد.

مسوت اوزیل (29 ساله): او هنوز با توپ، جادو میکند؛ اما در آرسنال. ضمن آنکه حالا مردم آلمان به دلیل آن ملاقات و آن عکس یادگاری از دست او عصبانی هستند پس اگر او کنار برود بهتر است.

ماریو گومز (32ساله): او قطعا باید از تیم ملی کنار برود چون فضا را تنگ کرده است.

توماس مولر (28ساله): مولر زمانی فوتبالیست بزرگی بود که هیچکس نمیتوانست به بزرگیاش کوچکترین خدشهای وارد کند؛ اما حالا بازیکنی است که میتواند کنار برود.

ایلکای گوندوگان (27ساله): او یک هیچکاره تمام عیار بود و بهترین گزینه برای حذف است. مردم آلمان از حذف او استقبال میکنند؛ خیلی زیاد.

مسنهای بهدردبخور

متس هوملس (29ساله): اونباید آنقدرها نکوهش شود. البته جز در مورد آن گلی که تقدیم کرهجنوبی کرد. هوملس بهعنوان یک رهبر، برای تیم ملی مهرهای ارزشمند است.

مانوئل نویر (32ساله): او میخواهد ادامه بدهد و باید به حضور در تیم ملی ادامه دهد. نویر بهترین مهره ما در روسیه بود. نویر، برای شروع دوباره تیم ملی فوتبال آلمان، کاپیتان مناسبی خواهد بود.

لارس اشتیندل (29ساله): بازیکنی که مصدوم شد و به جام جهانی نرسید. او سال 2017 به عنوان رهبر تیم ملی جوان آلمان موفق شد جام کنفدراسیونها را فتح کند. او میماند.

یوناس هکتور (28ساله) و مارکو رویس (29ساله) هم باید بمانند. آلمان جدبد به آنها نیاز دارد.

جوانان تیم جدید چه کسانی هستند؟

جاشوا کیمیش (23ساله): خیلیها او را کاپیتان آینده میدانند. کیمیش با وجود سن پایین، بسیار باتجربه و پخته بازی میکند ولی باید بهتر شود.

لئون گروتسگا (23ساله): اگر در بایرن باقی بماند میتواند رئیس جدید خط میانی تیم ملی باشد. نوسان او باید کمتر شود.

یولیان برانت (22ساله): خیلی از هواداران مانشافت معتقدند او یکی از معدود مدافعان درخشان تیم ملی آلمان در جام جهانی بود. برانت میتواند ستاره نسل بعد باشد.

تیمو ورنر (22ساله): او از همین حالا هم با سرعت بالایش، فیکس تیم ملی است و بهتر از این هم میشود.

لروی سانه (22ساله): حالا میتوان با قاطعیت گفت که کنار گذاشتن او توسط لوو، اشتباهی بزرگ بود. آلمان در مقابل کره جنوبی به قدرت دریبلزنی او احتیاج داشت.

ماتیاس گینتر (24ساله): داستان تلخ او این است که دو بار در جام جهانی حضور داشته اما حتی در یک بازی به میدان نرفته. گینتر بازیکن انعطافپذیری است و میتواند در آلمان جدید جایی برای خود دست و پا کند.

یولیان دراکسلر (24ساله): دراکسلر در جامجهانی چندان موفق نبود؛ اما در آلمان آینده هست.

شرایط فعلی تیم ملی آلمان، فرصتی طلایی برای جوانانی ایجاد کرده که تاکنون در فهرست لوو نبودهاند: فیلیپ ماکس (24ساله) بازیکن آگسبورگ و ماریوس ولف (23ساله ) بازیکن جدید دورتموند، جاناتان تا (22ساله) بازیکن لورکوزن و یولیان ویگل (22ساله) بازیکن دورتموند. علاوه بر آنها باید به استعدادهای ناب تیم ملی زیر 21ساله آلمان اشاره کرد: بنجامین هنریکس (21ساله ـ لورکوزن )، لوکاس کلوسترمن (22ساله ـ لایپزیگ)، محمود دحود (22ساله ـ دورتموند) و ماکسیمیلیان اگشتاین (21ساله ـ برمن). بدون تردید تیم ملی آلمان در لیگ ملتها با چهرهای کاملا دگرگون شده وارد میدان خواهد شد. تیمی که با تیم اعزامی به روسیه تفاوتی کلی دارد.

علی جوادی

ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها