عضو شورای مرکزی حزب موتلفه در گفت‌وگو با جام‌جم آنلاین:

مبانی حقوق بشر آمریکا تنها دفاع از حقوق شهروندان آمریکایی است

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی بیان کرد: امروز خروج آمریکا از کمیته حقوق بشر سازمان ملل به بهانه ضدیت این کمیته با اقدامات ضد حقوق بشری اسرائیل، نشان می‌دهد که آمریکا از ابتدا پایبند به حقوق بشر تعریف شده در دنیا نبوده است و مبانی حقوق بشر آمریکا تنها دفاع از حقوق شهروندان آمریکایی است.
کد خبر: ۱۱۵۱۰۸۰
مبانی حقوق بشر آمریکا تنها دفاع از حقوق شهروندان آمریکایی است

حمیدرضا ترقی در گفت‌وگو با جام‌جم آنلاین در رابطه با سالروز حمله ناوگان آمریکایی به هواپیمایی مسافربری ایران و جنایت بزرگی که از سمت آمریکا علیه ایران صورت گرفت، ابراز داشت: اقدام آمریکا در حمله به هواپیمای مسافربری ایران، یک اقدامی خلاف قوانین حقوق بشر و مبتنی بر قلدری و زورگویی آمریکا در دنیا بود.

وی ادامه داد: با پاداشی که به فرمانده ناوبری توسط آمریکا داده شد، در واقع آمریکا با این اقدام اصول حقوق بشر در جهان و سازمان ملل زیر پا له کرد و عدم پایبندی خود را از همان زمان به مبانی حقوق بشر سازمان ملل نشان داد.

ترقی بیان داشت: امروز خروج آمریکا از کمیته حقوق بشر سازمان ملل به بهانه ضدیت این کمیته با اقدامات ضد حقوق بشری اسرائیل، نشان می‌دهد که آمریکا از ابتدا پایبند به حقوق بشر تعریف شده در دنیا نبوده است و مبانی حقوق بشر آمریکا تنها دفاع از حقوق شهروندان آمریکایی است و برای دیگر آحاد بشر هیچ حقوقی قائل نیستد مگر این‌که تابع سیاست‌ها و حافظ منافع آمریکا باشند.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: با توجه به این نگاه، آمریکا امروز از کمیسیون حقوق بشر سازمان ملل خارج شده و دست خودش را برای هرگونه اقدام حقوق بشری در دنیا باز گذاشته است؛ آمریکا در حرکت خودش برای مقابله با ایران و ایجاد ترس و وحشت در ملت ایران تاکنون هیچ نتیجه‌ای نگرفته است و ملت ایران علیرغم این‌که آسیب‌های فراوانی از ضدیت آمریکا با خودشان نظیر تحریم اقتصادی، حمایت صدام از جنگ تحمیلی، حمایت از گروهک‌های ضدانقلاب علیه ملت ما و به شهادت رساندن تعداد زیادی از مردم ما آسیب‌های فراوانی دیده، اما هیچ‌گاه سر تسلیم در برابر آمریکا فرود نیاورده و روز‌به‌روز به تنفر خودش نسبت به آمریکا افزوده است.

ترقی با تاکید بر اینکه آمریکا در سیاست خود کاملاً شکست خورده است بیان کرد: امروز در دنیا مردم آمریکا را به قانون‌شکنی و عدم پایبندی به تعهدات بین‌المللی و بعنوان یک کشور زورگو و قلدر در جهان که به هیچ اصولی پایبند نیست، می‌شناسند و این بزرگ‌ترین رسوایی برای دولت آمریکا و حاکمان آمریکا است.

وی ادامه داد: نتیجه حمله آمریکا به ناو هواپیمای مسافربری ایران، این است که ‌آمریکا امروز در منطقه خاورمیانه و خلیج‌فارس بعنوان یک قدرت ناامن‌کننده و ضدامنیت منطقه خلیج‌فارس مطرح است و ایران همچنان ضامن امنیت منطقه خلیج‌فارس است.

این نماینده سابق مجلس با ادامه این روند در سیاست آمریکا آینده کشور ایران را روشن و شفاف دانست و ابراز داشت: ملت ایران و نظام جمهوری اسلامی به سمت اهداف متعالی خودش پیش می‌روند. قدرت ایران در منطقه و نیز تاثیرگذاری بر مناسبات بین‌المللی از سوی ایران بیشتر شده است همچنین اقتدار و قدرت کشورمان در منطقه و جهان رو به افزایش است و آمریکا قادر نیست مانع از رشد و افزایش توانمندی‌های ایران شود.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفهاسلامی گفت: نظام جمهوری اسلامی علیرغم همه این چالش‌ها و موانعی که آمریکا سر راهش ایجاد کرده به اهداف خودش در عرصه داخلی و بین‌المللی خواهد رسید.

نسترن نعمتی/جام‌جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها