عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با جام جم آنلاین:

برنامه ریزی دقیق و تشکیل اتاق جنگ علیه دشمن و از سوی قوا نیاز کشور است

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که در شرایط فعلی کشور باید به جای تغییر افراد به فکر برنامه ریزی های دقیق از سوی قوا و تشکیل اتاق جنگ علیه دشمن باشیم.
کد خبر: ۱۱۵۰۴۰۹
برنامه ریزی دقیق و تشکیل اتاق جنگ علیه دشمن و از سوی قوا نیاز کشور است

کاظم دلخوش نماینده صومعه سرا در خصوص ضرورت ترمیم کابینه دولت دوازدهم در گفتگو با جام جم آنلاین گفت:یک بخش تغییر کابینه است که دولت باید به آن توجه کند ولی در شرایط فعلی باید دستگاهها از جمله دولت ، قوه قضاییه ومجلس و بخش خصوصی برنامه ریزی های دقیق و کارآمد داشته باشند چون جابه جایی افراد نمی تواند شکم مردم را سیر کند.

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس با بیان اینکه برنامه محوری در شرایط فعلی کشور بسیار عاقلانه تر از تغییر و ترمیم کابینه است در مورد استیضاح وزرای ناکارآمد کابینه دوازدهم یادآورشد:دراین شرایط استیضاح نمی تواند کارایی داشته باشد چون امیدی نیست که دولت فرد متبحرتر و قدرتمند تری را به مجلس معرفی کند.

وی در مورد اینکه چه نسخه ای باید پیچیده شود گفت: همانطور که دیگران در مورد ما اتاق جنگ تشکیل دادند، درمورد حل مشکلات فعلی در کشور باید اتاق جنگ تشکیل شود چون وضعیت به گونه ای است که باید برنامه محور باشیم و برای هر حمله اقتصادی آماده باشیم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود:همانطور که می دانیم در اتاق جنگ دشمن ،شرایط تحریم های سخت تری در حال تهیه و تدارک است لذا باید مردم را از اخبار جامعه و شرایط بین الملل آگاه کنیم تا اطلاعات کافی را داشته و مانند همیشه همراه مسئولین در سختی ها،‌همانطور که در دوران جنگ تحمیلی همراه بودند اینبار نیزهمکاری لازم را داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه باید مردم بدانند جنگ فعلی اقتصادی بصورت رو در رو مردم و کشور را هدف قرار داده گفت:در این نبرد نابرابر تنها چیزی که می تواند جامعه را بامسئولین همراه کند شفافیت سازی از اقداماتی است که درمورد کشور اتخاذ می شود.

دلخوش در مورد اینکه تضمینی برای حضور افراد شایسته بعد از تصمیم به تغییر یا ترمیم کابینه وجود ندارد افزود:‌ در این ظرف زمانی چنین اقدامی درست نیست هر چند می دانم بخشی از کابینه ضعیف هستند اما اینکه این تغییر ختم به خیر بشود یا نه، بعید است.

وی یادآور شد:سوال اینجاست که آیا فردی قوی تر می تواند بر سر کار بیاید چون در شرایطی که اتحاد وحدت و همدلی لازم است مجلس توان این را ندارد که بصورت مداوم وزیر جابه جا کند و به گزینه های رئیس جمهور رای ندهد.نکته دیگر اینکه وقتی یک وزیر را برمی داریم آیا تضمینی هست که فرد بدتری بر سر کار نیاید.

دلخوش در مورد استیضاح وزرای ناکارآمد نیز گفت: فرصت رایزنی ولابی از زمان اعلام وصول یک استیضاح تا روز انجام این ابزار نظارتی مجلس، بسیار است و اگر استیضاح نوشته شود و فردا رای نیاورد مردم سوال می کنند یا به نمایندگان می خندند که مجلس هم دستش با دولت در یک کاسه بوده است.

وی در ادامه افزود: لذا بنا به دلایلی که بر شمردم معتقدم که باید تغییر در برنامه ریزی اقتصادی ،و نه تغییر افراد و کابینه صورت گیرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها