مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: 104 نفر از مردم منطقه سیستان در شمال این استان به دلیل مشکلات تنفسی ناشی از توفان و گرد و خاک از 2 روز گذشته تا کنون روانه بیمارستان و مراکز درمانی شدند.
کد خبر: ۱۱۵۰۱۹۸
توفان 104 سیستانی را به بیمارستان فرستاد

به گزارش جام جم آنلاین، رضا اربابی روز چهارشنبه در گفتگو با ایرنا اظهار داشت: این افراد به دلیل عوارض تنفسی، چشمی و قلبی ناشی از توفان گرد و خاک که از روز دوشنبه منطقه سیستان را فرا گرفته به بیمارستان ها، مراکز درمانی و پایگاه های اورژانس مراجعه کردند.

وی با اشاره به شمار مراجعان به بیمارستان ها افزود: 19 نفر از این افراد بستری و بقیه به صورت سرپایی درمان شدند.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان ادامه داد: با توجه به خشک بودن تالاب هامون و در نتیجه بروز پدیده توفان گرد و خاک همواره مردم منطقه به دلیل مشکلات مختلف که عمده ترین آنها تنفسی و چشمی است به مراکز بهداشتی درمانی و بیمارستان ها مراجعه می کنند.

اربابی خاطر نشان کرد: پایگاه های اورژانس در کنار مراکز بهداشتی درمانی و بیمارستان ها آماده ارائه خدمات به بیماران هستند.

وی اظهار داشت: هم اینک تمام جاده های اصلی و فرعی منطقه باز و تردد در آنها با رعایت نکات ایمنی امکان پذیر است.

به گفته کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان سرعت وزش باد در منطقه سیستان اکنون 60 کیلومتر بر ساعت است که از امروز وزش باد در این منطقه فروکش می کند.

رضا آزادمنش اظهار داشت: وزش باد در برخی نقاط همراه با گرد و خاک در منطقه سیستان تا اواسط هفته آینده ادامه دارد.

وی تصریح کرد: سرعت وزش باد همراه با گرد و خاک در این مدت در سیستان به 112 کیلومتر بر ساعت رسید که ضمن کاهش کیفیت هوا، دید افقی را در شهرستان های زهک و زابل به ترتیب به 100 و 400 متر کاهش داد.

استان سیستان و بلوچستان به دلیل بروز خشکسالی 18 ساله و وزش بادهای موسمی 120 روزه در سیستان و مونسون در دریای عمان و سواحل چابهار همواره با بادها و توفان و گرد و غبار روبروست که علاوه بر کاهش دید، در برخی موارد آلودگی هوا را تا 20 برابر حد استاندارد می رساند.

منطقه سیستان شامل (زابل، زهک، هیرمند، هامون و نیمروز) در 200 کیلومتری شمال زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان قرار دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها