بهرام عظیمی معتقد است انیمیشن‌های ایرانی به‌دلیل نداشتن موسیقی مناسب و ابر قهرمان هنوز نتوانسته با آثار خارجی رقابت کند.
کد خبر: ۱۱۵۰۰۸۰

به گزارش سینماپرس، بهرام عظیمی کارگردان انیمیشن درخصوص ضعف انیمیشن در کشور گفت: 90 درصد ضعف انیمیشن ما بهدلیل تامین نشدن مسائل مالی است، چون این حرفه بشدت هزینه بر است و اگر حمایتهای دولتی یا حضور اسپانسر در تولید نباشد نمیتوان انتظار ساخت اثری شاخص و پیشرفت قابل توجهی در این عرصه را داشت. او به ضعف کارگردانی در این حوزه اشاره کرد و گفت: امروزه ضعف انیمیشن ایرانی در کارگردانی است و آثاری که جدید تولید شده آثار موفقی بوده و تا حدودی توانستهایم در این مسیر گامهای موفقی برداریم.

کارگردان تهران 1500 در ادامه به حضور ابر قهرمان در انیمیشن اشاره کرد و توضیح داد: این چندساله پیشرفت خوبی داشتیم و آثار خوبی هم تولید کردیم، اما هنوز نتوانستیم یک ابر قهرمان در آثارمان خلق کنیم، من هم به عنوان پدر دوست دارم فرزندم عکس یک ابر قهرمان ایرانی را به دیوار بزند اما متاسفانه تولید نکردیم و بچهها چون بهدنبال قهرمان هستند جذب کاراکترهای خارجی میشوند.

عظیمی همچنین نبود موسیقی را یکی دیگر از علل ضعف آثار دانست و گفت: انیمیشنهای ما موسیقی ندارد و تنها شاهد آواهایی در کار هستیم که آن هم شاد نیست و بچهها با آن ارتباط برقرار نمیکنند. این ابتداییترین موضوعی است که ما در آثارمان نداریم و انتظار رقابت با انیمیشنهای خارجی را داریم و انتظار نشستن بچهها پای انیمیشنهای ایرانی را داریم که امکانپذیر نیست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها