سعید عزت‌اللهی در گفت‌وگو با جام‌جم:

باورم نمی‌شد گلم مردود شده

سعید عزت‌اللهی یکی از بهترین بازیکنان ایران مقابل اسپانیا بود. او هم مرد و مردانه مثل دیگر بازیکنان در این میدان بزرگ جنگید و حتی یک گل هم زد. البته داور ثانیه‌هایی بعد گل او را مردود اعلام کرد و این مساله باعث شد تا ایرانی‌ها همه غمگین شوند. کسی باور نداشت داور آفساید سعید عزت‌اللهی را گرفته است. همه وقتی حتی آن لحظه اول پرچم کمک داور را بالا دیدند نمی‌خواستند باور کنند چون سعی داشتند برای چند ثانیه هم که شده، طعم گل زدن به اسپانیا زیر زبان‌شان مزه کند. سعید هم از جمله آنها بود. با او درباره اتفاقات بازی با اسپانیا گپ زدیم.
کد خبر: ۱۱۴۹۲۰۷

برایمان از لحظه گل بگو. چه اتفاقی افتاد؟

من واقعا متوجه نشدم در موقعیت آفساید هستم چون همه چیز خیلی سریع اتفاق افتاد. در یک لحظه توپ به من رسید و تصمیم گرفتم آن را وارد دروازه کنم. خیلی شلوغ بود و من توپ را از بین پاهای سرخیو بوسکتس وارد دروازه کردم و بعد هم آن اتفاقات افتاد که خودتان هم دیدید.

چقدر خوشحال بودی. چقدر بازیکنان خوشحال بودند.

فکر نمی‌کردم داور آفساید گرفته باشد. البته وقتی دوباره آن صحنه را نگاه کردم متوجه شدم کمک داور اول پرچمش را بالا زده است. راستش آن لحظه اصلا باور نمی‌کردم که داور آفساید گرفته است. این هم از شانس بد من و ایران بود.

سجده شکر هم کردی و بعد...

بله، من واقعا خبر نداشتم چه اتفاقاتی در زمین دارد می‌افتد. بعد از این‌که گل را زدم به سمت طرفداران رفتم و بازیکنان هم سمت من آمدند. اینقدر شلوغ بود که واقعا نمی‌فهمیدم دارد چه می‌گذرد. هواداران هم خیلی شاد بودند و من به شخصه تا یک دو دقیقه بعد فکر می‌کردم گلم درست اعلام شده و می‌خواستم به زمین خودمان برگردم تا بازی را شروع کنیم. بعد از این‌که سجده شکر کردم بچه‌ها گفتند مثل این‌که داور آفساید گرفته است. بعد هم که داور از طریق ویدئو چک گفت گل مردود است.

درباره گل اسپانیا چه نظری داری؟ این تیم مستحق آن بود که به گل برسد؟

نه، ما جانانه دفاع کردیم و اسپانیا هم به در بسته خورده بود. اگر روی اتفاق و شانس آن گل را نمی‌زدند مطمئن باشید دیگر نمی‌توانستند دروازه ایران را باز کنند. متاسفانه خیلی شانسی به گل رسیدند. خود کاستا باورش نمی‌شد ولی خب فوتبال همین است و گاهی از این اتفاق‌ها می‌افتد مهم این است که ما با قدرت به بازی‌های بعدی فکر کنیم.

روی صحنه گل، نمی‌توانستی توپ را دور کنی؟ منظورمان قبل از حرکت اینستا بود.

متاسفانه توپ کمی جلوتر بود و به اینیستا رسید. من تلاش کردم آن را بگیرم ولی نشد. می‌توانستم روی اینیستا خطا هم کنم ولی خب در آن صورت اسپانیا صاحب یک ضربه کاشته می‌شد.

بعد از بازی جوی هم علیه سردار به راه افتاد.

سردار و همه بازیکنان در این مسابقه زحمت خود را کشیدند. خیلی تلاش کردیم تا از اسپانیا امتیاز بگیریم. هواداران قدردان هستند و عده‌ای معدود از بازیکنان انتقاد می‌کنند. سردار واقعا تلاش کرد.

بازیکنان هم همه از او حمایت کردند.

این طبیعی بود. ما یک تیم هستیم. وقتی می‌بازیم با هم می‌بازیم و وقتی می‌بریم هم با هم می بریم. این درست نیست که بخواهیم یک نفر را مقصر همه چیز بدانیم. سردار عملکرد خوبی داشت. خیلی در زمین تلاش کرد و مثل همه بازیکنان شایسته تقدیر بود.

در یک صحنه تو و رامین به همراه بیرانوند خودتان را روی خط جلوی توپ انداختید تا وارد دروازه نشود. چقدر بازخورد داشت.

بله من هم عکسش را دیدم. همانطور که گفتم ما یک تیم هستیم. جانمان را برای تیم ملی می‌دهیم. دوست داریم فقط مردم ایران شاد شوند. هدف ما همین است. در آن صحنه هم وظیفه داشتیم تا از دروازه تیم ملی حراست کنیم.

مرتضی رضایی

ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها