هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی را بیشتر بشناسیم

ضمانت آهو با کتاب

جشنواره کتابخوانی رضوی از مجموعه جشنواره بین‌المللی امام‌رضا(ع)، فعالیت خود را از ششمین دوره برگزاری زیر نظر نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور آغاز کرد.
کد خبر: ۱۱۴۸۲۶۲

در ششمین دوره این جشنواره در سال ۱۳۹۵، تعداد ۳ کتاب در بخش‌های «کودک»، «نوجوان» و «جوان و بزرگسال» معرفی شد که با مشارکت ۲۳۸‌هزار نفر همراه بود و به یک رخداد بزرگ فرهنگی در کشور تبدیل شد.

در هفتمین دوره جشنواره در سال ۱۳۹۶ نیز ۶ عنوان کتاب در بخش‌های «کودک»، «نوجوان» و «جوان» و «بزرگسال» معرفی شد که با حضور ۶۳۱ هزار و ۵۲۶ شرکت کننده، مشارکت چشمگیری در میان مسابقات کتابخوانی کشور و رشد ۲۶۰‌درصدی نسبت به دوره گذشته را ثبت کرد.

جشنواره کتابخوانی رضوی به هشتمین دوره برگزاری‌اش رسیده است. جشنواره‌ای که توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور برگزار می‌شود و حالا دبیرخانه‌اش از میان آثار منتشر شده طی سه سال اخیر، هفت عنوان کتاب با موضوع سیره امام‌رضا‌علیه‌السلام را به‌عنوان منابع هشتمین دوره‌اش در سه‌رده سنی «کودک»، «نوجوان» و «جوان و بزرگسال» معرفی کرده است. بر این اساس در رده سنی کودک (۴ تا ۱۱ سال) کتاب‌های «مهمان خراسان» نوشته سعید بیابانکی از انتشارات به‌نشر و «مژده گل» نوشته محمود پوروهاب از نشر جمکران با موضوع داستان‌هایی از زندگی امام‌رضا(ع) و در رده سنی نوجوان (۱۱ تا ۱۷ سال) کتاب‌های «مسافر هشتم» با موضوع امام رضا(ع) و «کاش تو را می‌دیدم» با موضوع حضرت معصومه(س) نوشته مژگان شیخی از نشر قدیانی، به‌عنوان منابع این جشنواره معرفی شده است. در بخش جوان و بزرگسال (۱۷ سال به بالا) این جشنواره نیز کتاب‌های «ماه هشتم» اثر مهدی غلامعلی از نشر دارالحدیث با موضوع امام رضا(ع)، «مهر ولایت در آسمان ایران» اثر آیت‌ا... کریمی جهرمی از نشر بوستان کتاب با موضوع امام رضا(ع) و کتاب «به سپیدی یک رؤیا» اثر فاطمه سلیمانی از نشر کتاب نیستان با موضوع حضرت معصومه(س) به‌عنوان منابع این جشنواره معرفی شده است. این جشنواره همچنین به منظور ترویج سبک زندگی رضوی، بخشی با عنوان «مسابقه کتابخوانی خانواده رضوی» با حضور تمام اعضای خانواده برگزار می‌کند. براین اساس شرکت برای علاقه‌مندان در تمامی گروه‌های سنی میسر است.

منابع را از کجا دریافت کنیم؟

علاقه‌مندان برای شرکت در هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی می‌توانند برای دسترسی به منابع این جشنواره به کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور مراجعه کنند. همچنین علاقه مندان می‌توانند پرسشنامه و فایل PDF منابع هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی را از پایگاه اطلاع‌رسانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور به نشانی (razavi.iranpl.ir) دریافت کنند.

چطور شرکت کنیم؟

شرکت در جشنواره به دو صورت مکتوب و الکترونیک انجام می‌شود. در بخش مکتوب متقاضیان با مراجعه به کتابخانه و تکمیل فرم ثبت‌نام، پاسخ‌برگه چاپی متناسب با سن خود را از مسئولان کتابخانه دریافت می‌کنند و پس از تکمیل به همان کتابخانه تحویل می‌دهند؛ اما در بخش الکترونیک متقاضی با مراجعه به سامانه اینترنتی جشنواره به آدرس razavi.iranpl.ir
و ورود اطلاعات شخصی، سوالات متناسب با سن این افراد به صورت خودکار در اختیار آنها قرار می‌گیرد که شرکت کنندگان می‌توانند به پاسخگویی سوالات از طریق همان سامانه بپردازند. همچنین امسال با همکاری جامعه المصطفی برخی از منابع جشنواره که قابلیت خوانش بهتری دارند از فارسی به سه زبان انگلیسی، عربی و اردو ترجمه شده است تا علاقه‌مندان از کشورهای مختلف بتوانند از طریق سایت جامعه المصطفی و ارتباطاتی که این نهاد آموزشی در این کشورها دارد، در جشنواره کتابخوانی رضوی شرکت کنند. شرکت‌کنندگان می‌توانند پاسخنامه‌های خود را تا ۳۱تیرماه سال ۱۳۹۷ به یکی از کتابخانه‌های عمومی در سراسر کشورتحویل دهند. داوری آثار هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی از ۱۵ مرداد سال جاری آغاز می‌شود. اختتامیه این جشنواره نیز در ایام دهه ولایت (دهه اول شهریور) با حضور افراد و خانواده‌های برگزیده در سطح ملی برگزار خواهد شد.

جایزه‌ها چیست؟

۳۱۳ نفر از برگزیدگان بخش انفرادی علاوه بر دریافت لوح سپاس و تندیس هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی، جایزه یک میلیون ریالی نیز دریافت می‌کنند. علاوه بر این هشت جایزه ویژه به هشت برگزیده بخش خانوادگی اهدا می‌شود. بر این اساس: مبلغ پنج میلیون ریال به خانواده اول و دوم دو نفره، مبلغ هفت میلیون و ۵۰۰ هزار ریال به خانواده اول سه نفره، مبلغ ده میلیون ریال به خانواده اول چهار نفره، مبلغ ۱۵ میلیون ریال به خانواده اول پنج نفره، مبلغ پنج میلیون ریال به خانواده دوم سه نفره، مبلغ هفت میلیون و ۵۰۰ هزار ریال به خانواده دوم چهار نفره و مبلغ ده میلیون ریال به خانواده دوم پنج نفره تعلق خواهد گرفت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها