عضو ارشد حزب موتلفه اسلامی گفت: انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) موجب بیداری اسلامی و مقاومت در برابر آمریکا و صهیونیسم شد و خوشبختانه پس از رحلت ایشان شاهد تولد یک خمینی جوان در کشور بودیم که همان مسیر و هدف را ادامه می دهد.
کد خبر: ۱۱۴۶۱۰۶
حرکت انقلاب اسلامی با رهبری آیت الله خامنه ای بدون انحراف ادامه یافت

حمیدرضا ترقی در گفت و گو با جام جم آنلاین، با بیان اینکه امام خمینی رضوان الله تعالی علیه با شهامت و خلوص نیت توانستند بزرگترین رژیم دست نشانده و حافظ منافع آمریکا در منطقه را با دست خالی سرنگون کند، اظهار داشت: ایشان با اتکا نیروی الهی و حمایت مردم ایران بر استکبار جهانی و صهیونیسم بین المللی چیره شدند و عصر جدیدی را تحت عنوان عصر خمینی در منطقه و جهان رقم زنند.

وی شخصیت سیاسی اجتماعی و عرفانی امام را دارای کاریزمایی ویژه و منحصر به فرد دانست و افزود: بنیان گذار جمهوری اسلامی ایران قرائت زیبایی از دین و حکومت دینی داشتند به گونه ای که در طول مبارزات خود علیه نظام ستم شاهی قلب های آزادگان ایران و حتی جهان را مجذوب سیره خود ساختند و به این ترتیب موفق شدند بر خلاف میل باطنی ستمگران و مفسدان جهان دین مبین اسلام را از مهجوریت خارج و به عنوان یک دین محرک و دگرگون کننده جامعه به دنیا عرضه کنند.

این فعال سیاسی با تاکید به اینکه حضرت امام ثابت کردند دین اسلام هم دارای ابعاد سیاسی و هم دارای وجوه مملکت داری بر اساس سعادت نوع بشر است ، تصریح کرد: امام با مدیریتی دقیق که بر گرفته از آموزه های اسلام و قرآن بود در برابر تهدیدهای دشمنان و خاصه ابر قدرت ها با اطمینان قلبی به پیروزی رسیده و ظرف مدت 15 سال از انقلاب اول یعنی 15 خرداد 42 تا بهمن سال 57 با کادر سازی و تکوین ملت و تبیین قرائت سیاسی از اسلام گوی سبقت را از همه گروه های مبارز چپ و راست و غرب گرا علیه رژیم گذشته گرفته وملت را پشت سر خود قرار دادند.

ترقی حرکت امام در انقلاب و بسیج کردن مردم علیه حکومت شاهنشاهی در دیگر انقلاب های جهان بی مانند بشمار آورد و گفت: شخصیتی همچون امام با توجه به زی طلبگی که از ایشان سراغ داریم کاملا ساده زیست و بی تکلف زندگی کردند و همواره تلاش داشتند با زبان مردم با آحاد جامعه سخن بگویند و همین ویژگی استثنایی باعث شد قاطبه مردم ایران پیرو مکتب حسینی امام شوند. از طرفی قاطعیت در مواضعشان نوعی قوت قبل به مردم می داد و گام های آنها را در مبارزه با دستگاه ظلم وجور مستحکم تر می نمود.

وی خاطر نشان کرد: انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی توانست بالاخره پس از سال ها فترت سرنوشت جهان اسلام را تغییر دهد و ما شاهد بودیم به فاصله کوتاهی جهان اسلام به سمت بیداری و مقاومت در برابر رژیم های مستکبر و متجاوز همچون آمریکا و اسراییل رهنمون سازد کما اینکه شاهد هستیم امروز جنبش های آزادی بخش فلسطین و مقاومت حزب الله لبنان به کابوسی برای نابودی کامل صهیونیسم جهانی تبدیل شده اند.

ترقی عصر خمینی(ره) را دوران نزول اقتدار واضمحلال استکبار جهانی برشمرد و افزود: این عصر از ابتدای شکل گیری تاکنون دوره پایان حیات رژیم اشغالگر قدس را برای ما تداعی می کند و با وجودی که 40 سال از انقلاب و 30 سال از رحلت امام سپری شده اما نشانه های نهضت خمینی در سراسر منطقه به ویژه در مناطق اشغالی که همانا مبارزه با متجاوز تا بیرون راندن آن از قدس شریف است به عینه دیده می شود.

وی در پایان با اشاره به دوران رهبری معظم انقلاب اسلامی عنوان داشت: همه دشمنان اسلام گمان می کردند با رحلت امام تمام آرمان های ایشان به فراموشی سپرده شده و انقلاب پایان خواهد یافت اما بنیاد ولایت فقیهی که حضرت امام در قامت جمهوری اسلامی ایران پایه گذاری کردند موجب شد یک خمینی جوان دیگری تحت نام حضرت آیت الله خامنه ای متولد شود و بتواند با نیروی بیشتری بدون هیچ گونه انحراف راه و سیره انقلاب اسلامی را ادامه دهد.

عضو حزب موتلفه اسلامی خاطر نشان کرد: مقام معظم رهبری در میان رهبران جهان اسلام به گونه ای عمل کرده اند که تاریخ سیاسی ایران تاکنون چنین صلابت و اقتداری را از خود به یاد ندارد و به فضل خدا ان شاالله این نظام و انقلاب به پشتوانه مردم و رهبری حکیمانه و مدبرانه معظم له تا پایان عمر همه دشمنان اسلام به حیات طیبه خود ادامه خواهد داد.

محمدرضا شجاعیان - خبرنگار جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها