یک آدینه با فاطمه گودرزی، بازیگری که بشدت عاشق تفریح است

سفر، آشپزی، ورزش و دیگر هیچ!

فاطمه گودرزی بازیگر شناخته شده‌ای است که در سال‌های اخیر بیشتر از سینما در تلویزیون فعالیت داشته اما مهم‌ترین جایزه‌اش مربوط به فعالیت‌های سینمایی‌اش است.
کد خبر: ۱۱۴۱۸۳۷

او در سال 1374 توانست سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن را برای بازی در فیلم «غزال» به دست آورد البته گودرزی سه سال بعد هم برای این جایزه کاندیدا شد اما سیمرغ به او نرسید. یکی از شاخصترین سریالهای فاطمه گودرزی که باعث شهرت دوچندانش شد، سریال «دردسر والدین» بود. سریالی که گودرزی در مقابل مهران مدیری به نقش آفرینی میپرداخت.

در حال حاضر گودرزی بازیگر سریال «لحظه گرگ و میش» به کارگردانی همایون اسعدیان است. او قرار بود هفته گذشته مهمان بخش آدینه چمدان باشد ، اما بهخاطر یک سفر کاری این گفتوگو به تاخیر افتاد. حدود شش ماه از فیلمبرداری «لحظه گرگومیش» گذشته و به گفته گودرزی حدود
شش ماه دیگر فیلمبرداری این سریال طول میکشد.

از گودرزی در مورد تفریحاتش پرسیدم که آیا اصلا اهل تفریح هست یا بیشتر ترجیح میدهد جریان عادی زندگیاش تغییر نکند: «درمورد تفریح باید بگویم که بدون تفریح زندگی خیلی کسالتآور میشود و من یکی از طرفداران تفریح کردن هستم، تفریح من یعنی سفر، آشپزی و ورزش.» گودرزی میگوید بسیار اهل سفر هستم چرا که هربار بیشتر و بیشتر میآموزم و با فرهنگهای مختلف، قومها و ملیتهای متفاوت آشنا میشوم و ممکن است در جهانبینی و دیدگاهم به زندگی تغییر بهوجود آید.

کتاب

همه ما باید تلاش کنیم وقت بیشتری برای مطالعه درنظر بگیریم. وقتی سر کار هستم فرصت کمتری برای کتاب خواندن دارم که بابت این موضوع همیشه دچار وجدان درد میشوم اما اوقات استراحت و بیکاری حتما کتاب میخوانم و در حال حاضر مشغول مطالعه رمان «تماما مخصوص» هستم و پیشنهاد میکنم شما هم این کتاب را بخوانید چون این کتاب توانسته است احساسات مختلف آدمی در شرایط گوناگون را به زیبایی به تصویر بکشد و اگر کتاب «ملت عشق» را نخواندهاید حتما مطالعه کنید. هر دو عالی هستند.

توضیح تکمیلی

رمان ملت عشق از کتابهای پرفروش در برخی کشورهای منطقه است که به قلم عزیز ز. زاهارا منتشر شده است و در کشور خودمان هم با استقبال خوب مخاطب مواجه شده است. این کتاب در واقع دو رمان است که به زیبایی در کنار هم و در یک کتاب گنجانده شده است. دو رمان که موازی هم جلو میرود. یکی در سال 2008 در آمریکا اتفاق میافتد و دیگری در قرن هفتم در قونیه .ماجرا مربوط به زنی به نام اللا است که در بوستون آمریکا زندگی میکند. رابطه او با خانوادهاش چندان خوب نیست و رابطه زناشوییاش در حال فروپاشی میباشد.

سفر

فاطمه گودرزی برای اینکه از پاسخ به این سوال فرار کند خیلی تلاش کرد و زمانی که با اصرار ما برای معرفی یک مقصد سفر مواجه شد با هیجان زیاد گفت: «فقط میتوانم بگویم به هرجا بجز آنجا که هستید بروید و ببینید و ببینید و ببینید تا حالتان خوب شود و اگر خوبید بهتر شود.» این حرف خانم گودرزی باعث شد ما از اصرار بیشتر دست برداریم.

توضیح تکمیلی

از آنجا که اصرار ما برای گرفتن پاسخ از فاطمه گودرزی بیفایده بود طبیعتا توضیح تکمیلی خاصی نداریم اما از همین فرصت کوچک استفاده میکنیم تا شما را با میزان علاقه خانم گودرزی به سفر آشنا کنیم. وقتی فاطمه گودرزی به ما گفت:«فقط میتوانم بگویم به هرجا بجز آنجا که هستید بروید و ببینید و ببینید و ببینید تا حالتان خوب شود و اگر خوبید بهتر شود» مطمئن بودیم که در این حرفش هیچگونه تملقی وجود ندارد چون او واقعا عاشق سفر کردن است و معمولا اگر درگیر پروژهای نباشد حتما به سفر میرود. حالا بعضی از این سفرها داخلی است و بعضی دیگر خارجی. مثل همین چهار سال قبل که برای بازیهای جام جهانی برزیل راهی این کشور شد!

سریال

نمیدانم منظورتان سریال ایرانی است یا خارجی، اگر ایرانی مدنظرتان است من جدیدترین سریال خودم که در حال ساخت هم هست یعنی سریال «لحظه گرگ و میش» را توصیه میکنم البته تا پاییز باید صبر کنید؛ چرا که در آن فصل مضمون این سریال بسیار ملموستر و قابل درکتر برای مردم است.

توضیح تکمیلی

سریال لحظه «گرگ ومیش» تازهترین اثر همایون اسعدیان است که هنوز تصویربرداری آن به پایان نرسیده و تیم این سریال در تهران مشغول تصویربرداری است. سریال روایت گر فراز و فرود یک خانواده اصیل ایرانی است که سه دهه زندگی آنها را در بر میگیرد که از دهه 60 شروع میشود. فاطمه گودرزی و شهره لرستانی از معروفترین بازیگران این سریال هستند.

سرگرمی

من وقتی بچه بودم بازی هفتسنگ را خیلی دوست داشتم و الان هم بازیهای پرتحرک را دوست دارم اما متاسفانه در زمانه فعلی بچهها اهل بازیهای کمتحرک رایانهای شدهاند که من خیلی بدم میآید. شاید هم در خانههای آپارتمانی که الان مردم ما زندگی میکنند چارهای
جز بازیهای رایانهای نیست.

توضیح تکمیلی

بازی هفتسنگ از بازیهای محلی قدیمی و رایج در ایران است که در آن افراد به دو گروه مساوی تقسیم میشوند و هرکدام یکی از بازیکنان خود را به عنوان سردسته انتخاب میکند. یک گروه در فاصله معینی از محل هفتسنگ که روی هم چیده شده است قرار میگیرد تا به نوبت بازیکنان با توپ کوچکی مثل توپ تنیس سنگها را مورد هدف قرار دهند.

جعفر برزگر - خبرنگار

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها