متخصصان تغذیه و سلامت می‌گویند: کفیر نوشیدنی تخمیری حاصل از شیر و دانه‌های کفیر، نوعی نوشیدنی سنتی پروبیوتیک است که با تاثیرات مطلوب خود بر میکروبیوم‌های روده و عمل هضم برای سلامت بسیار مفید است.
کد خبر: ۱۱۴۰۱۹۵

مطالعات پیشین محققان نشان میدهد میکروارگانیسمهایی که در روده ما هستند از طریق ارتباط با مغز تاثیرات فراوانی بر فرآیندهای مختلف بدن میگذارند. همچنین آزمایشها نشان داده است ترکیب میکروارگانیسمهای موجود در روده افراد مبتلا به بیماریهای قلبی ـ عروقی با افراد سالم بسیار متفاوت است. با توجه به این که مکملهای پروبیوتیک از جمله نوشیدنی کفیر میتواند تنوع باکتریهای مفید درون روده را ارتقا دهند، میتوانند بهعنوان سلاحی علیه فشارخون نیز استفاده شوند.

همچنین نوشیدنی کفیر علاوه بر تاثیرات مثبتی که بر روند گوارش دارد ، با تحریک آنزیمهای روده موجب هضم بهتر غذا و حل مشکلات گوارشی از جمله عدم تحمل لاکتوز میشود.

همچنین نوشیدنی کفیر عاملی ضد قارچ بوده و از بروز عفونتهای قارچی پیشگیری میکند. بهطور کلی این نوشیدنی مفید با تقویت سیستم ایمنی بدن از بروز انواع بیماری و عفونت جلوگیری میکند. علاوه بر اینها کفیر منبعی از کلسیم، ویتامین K و انواع دیگر مواد مغذی بوده که به بهبود سلامت استخوانها و جلوگیری از پوکیاستخوان نیز کمک میکند. /ایسنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها