وزیر کشور و دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: آمار دقیقی از ورود مواد مخدر به کشور نداریم اما در سال 96، کشفیات مواد مخدر 15 درصد نسبت به سال قبل از آن افزایش یافت و به 809 تن رسید.
کد خبر: ۱۱۴۰۰۶۵

به گزارش ایرنا، عبدالرضا رحمانی فضلی در نشست فصلی دبیران شوراهای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر سراسر کشور، بیان کرد: مقدار کشفیات مواد مخدر قابل تحسین است اما همچنان ورود، توزیع و مصرف مواد مخدر ادامه دارد.

وی افزود: چرخه کشت و تولید، ورود و توزیع مواد مخدر باید در جایی قطع شود تا افرادی اعدام یا زندانی نشوند، زنان و فرزندانی بیسرپرست نشوند و فساد، طلاق، بیکاری و بسیاری از آسیبهای اجتماعی به وجود نیاید.

رحمانی عنوان کرد: بهترین نقطه قطع چرخه مواد مخدر، لب مرز است و باید بررسی شود چرا با وجود همه تلاشها و اقدامات خوبی که در مرزها انجام میشود، ورود قاچاق مواد مخدر به کشور همچنان ادامه دارد.

وی یادآور شد: اگر جلوی یک تن مواد مخدر لب مرز گرفته شود با یک محموله و یک گروه روبهرو هستیم اما اگر این مقدار وارد چرخه توزیع شود، با شبکه عظیمی مواجه میشویم.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر بیان کرد: همه دستگاههای متولی تا سه برابر وضع موجود میتوانند افزایش بهره وری داشته باشند و در این زمینه ظرفیتهای قانونی هم وجود دارد و باید در مورد روشها و تولید ایده برای حل مشکل اعتیاد فکری کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها