یک مقام وزارت کار در گفتگو با جام جم آنلاین:

افزایش دستمزد بیش از نرخ تورم تعیین شده است

یک مقام مسئول در وزارت تعاون، کار، رفاه اجتماعی گفت: برای پنجمین سال متوالی نرخ دستمزد سالانه بیش از نرخ تورم افزایش تعیین شد.
کد خبر: ۱۱۳۸۸۷۲
افزایش دستمزد بیش از نرخ تورم تعیین شده است

اسماعیل ظریفی‌آزاد، مدیرکل روابط کار و جبران خدمت وزارت کار در گفت‌وگو با جام‌جم آنلاین، درباره معیشت گارگران گفت: امسال نیز برای پنجمین سال متوالی نرخ دستمزد سالانه بیش از نرخ تورم افزایش تعیین شد. هر ساله بهمن و اسفند ماه زمانی برای بررسی و چانه زنی درباره افزایش دستمزد بیش از 12 میلیون کارگر مشمول قانون کار است.

وی افزود: در اسفندماه سال گذشته نیز زمان تعیین دستمزد در سال 97 بود و در آن زمان نرخ رسمی تورم 8.3 درصد اعلام شده بود همچنین افزایش دستمزد بر مبنای حداقل حقوق 19.5 درصد انجام شد و در سایر موارد مزدی 10.4 درصد به علاوه یک عدد ثابتی بود؛ تقریبا در حقوق های بالاتر از حداقل دستمزد نیز بین 12 تا 19.5 درصد افزایش داشته است که این افزایش از نرخ تورم بالاتر است.

مدیرکل روابط کار و جبران خدمت وزارت کار با اشاره به امنیت شغلی کارگران ادامه داد: در بحث امنیت شغلی بحثی که بسیار مطرح است تدوین و تصویب آیین‌نامه تبصره یک ماده 7 قانون کار است که بر اساس این ماده به لحاظ قانونی باید حداکثر مدت موقت برای کار‌هایی که طبیعت آن‍ها جنبه غیرمستمر دارد، به تصویب هیأت وزیران برسد.

ظریفی‌آزاد همچنین افزود: برخی تصور دارند در کارهایی که طبیعت آنها جنبه مستمر دارد نیز با در نظر گرفتن اولویت می‌شود این کار را انجام داد.

این مقام مسئول در وزارت کار گفت: در حال حاضر بحثی مابین نمایندگان دولت، کارگران و کارفرمایان عضو شورای سه جانبه شورای عالی کار در جریان است که از راس‌های اصلی آن تعیین دامنه مشاغل در این آیین‌نامه می‌باشد و با تصویب آن، مدت قرارداد موقت در کار‌هایی که طبیعت آن‍ها جنبه غیرمستمر یا احیانا مستمر دارد کنترل شده خواهد بود.

نسترن نعمتی/جام‌جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها