نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در گفت و گو با جام جم آنلاین:

مرجعی برای رصد، نظارت و هماهنگی امور مربوط به جوانان نداریم

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: دولت لایحه‌ای با عنوان اصلاح ساختار دولت ارائه کرده که یکی از مباحث آن تفکیک بخش جوانان از ورزش است، در حال حاضر تنها معاونت جوانان داریم و مرجعی برای رصد، نظارت و هماهنگی امور مربوط به جوانان که نقش سیاست‌گذاری واحد را داشته باشد، وجود ندارد، اگر به این تفکیک رای مثبت داده شود بسیار کمک کننده خواهد بود تا بصورت جدی‌تر مسائل جوانان را پیگیری کنیم.
کد خبر: ۱۱۳۷۴۶۳
مرجعی برای رصد، نظارت و هماهنگی امور مربوط به جوانان نداریم

زهرا ساعی در گفت وگو با جام جم آنلاین با اشاره به اقدامات صورت گرفته از سوی مجلس برای جوانان گفت : مواردی در برنامه ششم در اینباره مطرح شده است؛ پیگیری‌های لازم برای پرداخت وام ازدواج با مبلغ 15 میلیون تومان صورت گرفته و می‌بایست بانک‌ها با استفاده از بودجه تعیین شده از ابتدای سال جاری وام را پرداخت می‌کردند.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طرح ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان در دستگاه های دولتی در کمیسیون اجتماعی تصویب شد، افزود: در حوزه مدیریت کشور می بایست جوان‌گرایی صورت گیرد و طرح ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان در دستگاه های دولتی با هدف جایگزینی نیروهای جوان از جمله کارهای بسیار مهمی بود که انجام شد .

وی با اشاره به جلسات سال گذشته در شورای عالی اداری کشور ، تصریح کرد: جلساتی با ریاست جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور در شورا تشکیل می‌شد که مصوبه بکارگیری جوانان در مدیریت های کلان و میانی و تخصیص 30 درصدی آن به زنان نیز تصویب شد.

ناظر مجلس در شورای عالی اداری کشور با تاکید بر نیاز اشتغال جوانان تاکید کرد: باید خیلی از مسئولیت‌ها به جوانان داده شود و قرار بر این شد که در پی این مصوبه بر اساس ماده ۷۱ قانون خدمات کشوری فعالیت بازنشستگان در سمت های مدیریتی به غیر از بند الف(سران قوا)، بند ب(معاون اول رئیس جمهور، نواب رئیس مجلس شورای اسلامی و اعضای شورای نگهبان) و بند ج(وزرا و نمایندگان مجلس شورای اسلامی) لغو شود.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس دهم ادامه داد: دولت لایحه‌ای با عنوان اصلاح ساختار دولت ارائه کرده که یکی از مباحث آن تفکیک معاونت جوانان از وزارت ورزش است، در حال حاضر تنها معاونت جوانان داریم و مرجعی برای رصد، نظارت و هماهنگی امور مربوط به جوانان که نقش سیاست‌گذاری واحد را داشته باشد، وجود ندارد.

وی ادامه داد: اگر به این تفکیک رای مثبت داده شود بسیار کمک کننده خواهد بود تا بصورت جدی‌تر مسائل جوانان را پیگیری کنیم.

نسترن نعمتی/جام‌جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها